(زیبایی خلقت ) نگاه به طوطی کنید در زیبایی انها چه چیز را بیاد می اورید

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

(زیبایی خلقت ) نگاه به طوطی کنید در زیبایی انها چه چیز را بیاد می اورید

 

گالری عکس طوطی ها

parrots photo gallery

 گالری عکس طوطی

جهت مشاهد تصویر طوطی ها در اندازه بزرگتر ، روی عکس مورد نظر کلیک نمایید یا به ادامه مطلب مراجعه کنید .

aks toto ziba طوطی بسیار زیبای سبز رنگ colorful parrots bird 

 تصویر پرندگان زینتی جفت طوطی های برزیلی تصاویر طوطی رنگی خوشگل 

 طوطی آبی ماکائو x,xd عکس طوطی آمازون 

 والپیپر بسیار زیبا از طوطی رنگی طوطی رنگی عکس طوطی سخن گو 

طوطی عکس طوطی پرواز پرنده طوطی 

همه چیز درباره طوطی ها

 

طوطی پرنده‌ای اغلب سبزر نگ و از راسته طوطی‌سانان ( Psittaciformes ) است که توانایی تقلید آوای آدمی در آن قابل تحسین است . طوطی ها عموما در نواحی گرم و مرطوب آفریقا و هند زیست می‌کنند. 372 گونه از پرندگان را که در 86 جنس طبقه بندی می‌شوند، از راستهٔ طوطــی‌ها به شمار می آورند. این پرندگان بیشتر در نواحی گرمسیر استوایی زندگی می‌کنند .

واژه ی طوطی معرب توتی است و معنای آن پرنده‌ای است سبز رنگ که به عرف آن را طوطا نامند و شکرشکن ، شیرین‌زبان ، شیرین‌سخن ، خوش نوا و خوش حرف که همه اینها از صفات اوست . ناگفته نماند که در ادبیات فارسی و خصوصا در بین اشعار شعرایی چون مولوی و عطار از طوطی و صفاتش که غالبا به آمیخته با صفاتی انسانی است، به نیکی یاد شده است.

بیشتر جمعیت طوطی‌ها در مناطق گرم و حاره‌ای و همچنین در مناطق معتدل نیمکرهٔ جنوبی پراکنده شده‌است. بیشترین تنوع گونه‌ای این راسته در آمریکای جنوبی و استرالاسیا ( منطقه‌ای که شامل استرالیا و نیوزلند و جزیره‌های جنوب غربی اقیانوس آرام می‌شود ) است .از ویژگی‌های مورفولوژیکی طوطی‌ها که مختص این راسته می‌باشد می‌توان به نـــوک کـج و قوی ، قامت راست ، پاهای قوی و پاهای پنجه دار اشاره کرد . رنگ اکثر طوطی‌ها سبز می‌باشد که این رنگ با رنگهای روشن دیگر ترکیب شده است . گاهی نیز طوطی‌ها دارای چندیدن رنگ مختلف هستند .

طوطی‌های کاکــل دار ( کوکاتوها ) دارای تنوع رنگی از رنگ یـــکدست سفید تا یکدست سیاه هستند. ویژگی دیگر این خانواده وجود یک کاکل متحرک از جنس پر بر روی سرشان است . طوطی کوچک وزنی به اندازه ۱۰ گرم و طولی به اندازه ی ۸ سانتیمتر دارد در حالی که طوطی یاقوت به عنوان بزرگترین این راسته دارای طول ۱ متر طول و وزنی حدودا ۴ کیلوگرم است.
تغذیه در طوطی‌ها بیشتر از مواد گیاهی مانند دانه، تخم گیاهان، غنچه‌ها و .... می‌باشد. قابل ذکر است که عدهٔ کوچکی از این راسته حشرات و حیوانات کوچک چون موش های صحرایی را می خورند.

بیشتر طوطی‌ها در حفره های درختان و صخره‌ها لانه سازی می‌کنند ، تخم‌های سفید رنگ می گزارند و جوجه‌های آشیان نشین دارند. طوطی‌ها چون عده‌ای از کلاغ‌ها (کلاغ سیاه و کلاغ کبود)، از با هوش‌ترین پرندگان در سطح جهان محسوب می‌شوند. قدرت تقلید صدای انسان ‌در طوطی باعث شکار گونه های وحشی آن برای فروش به عنوان حیوان خانگی شده است.

 

گالری عکس طوطی ها

aks toto ziba

طوطی قرمز رنگ هلندی

طوطی بسیار زیبای سبز رنگ

تصویر بسیار زیبای طوطی سبز رنگ

colorful parrots bird

طوطی رنگارنگ جنگل های آمازن

عکس طوطی آمازون

طوطی

جفت طوطی های برزیلی

طوطی های برزیلی

تصاویر طوطی رنگی خوشگل

parrots image picture

والپیپر بسیار زیبا از طوطی رنگی

والپیپر بسیار زیبا از پرندگان و طوطی

x,xd

u;s , jw,dv x,xd ihd fvcdgd , igknd

تصویر پرندگان زینتی

طوطی سبز رنگ

طوطی آبی ماکائو

زیباترین پرندگان دنیا

طوطی رنگی

خوشگلترین طوطی و پرنده

عکس طوطی سخن گو

parrots bird photo gallery

طوطی

همه چیز درباره طوط های سخن گو

عکس طوطی

صورت و منقار طوطی سبز رنگ

پرواز پرنده طوطی

 



نظرات شما عزیزان:

مصطفی
ساعت10:59---30 بهمن 1390
سلام مادر من عاشق طوطی هستش مرسی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: +ایا زنان میخواهید یک دهکده جهانی داشته باشید, ایا زنان میخواهید میلیاردر شوید,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }