بیست هزار شاکی علیه مجرمان انترنتی. دام های خطرناک ماهواره وسایت های انترنتی

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

بیست هزار شاکی علیه مجرمان انترنتی. دام های خطرناک ماهواره وسایت های انترنتی

 

 



بیست هزار شاكي عليه مجرمان اينترنتي ، دام های خطرناک ماهواره و سایت های اینترنتی


متهمان با تبليغات گسترده در شبكه هاي ماهواره اي و سايت هاي اينترنتي مردم را در دام خود گرفتار مي كردند

فرمانده انتظامي استان البرز از دستگيري 4 عضو باندي كه از 20 هزار نفر به بهانه شركت در مسابقات اينترنتي و ماهواره اي و تحويل جوايز، كلاهبرداري كرده بودند، خبر داد.
    
به گزارش «جام جم»، سردار عليرضا اكبرشاهي در جمع خبرنگاران گفت: اوايل آذرماه به دنبال شكايت هاي مردمي در ارتباط با اين كه پس از تماشاي مسابقات شبكه هاي ماهواره اي و اينترنت به سوال هاي آنها از طريق پيامك پاسخ داده و در ادامه پيامك هايي مبني بر برنده شدن پلاك طلايا لوازم خانگي دريافت و 32 هزار تومان پول به شماره حسابي واريز كرده، اما هدايايي تحويل نگرفته اند، ماموران فتاي استان البرز تحقيقات خود را آغاز كردند. وي افزود: با جمع بندي اطلاعات معلوم شد شماره اي كه پول به آن واريز شده، متعلق به دختر جواني است كه در منطقه فرديس كرج زندگي مي كند. در ادامه دختر جوان شناسايي و دستگير شد.
    
    
دختر جوان راز كلاهبرداري ها را برملاكرد
    
متهم با انتقال به پليس فتاي استان البرز در بازجويي گفت: در شركتي تبليغاتي كار مي كنم. مدير شركت كه مردي به نام ع است، چند ماهي است من و 2 دختر ديگر را استخدام و دفترچه حساب بانكي به نام ما افتتاح كرده است.
    
متهم اضافه كرد: مدير شركت ـ سركرده باندـ با تبليغ در مورد مسابقات و طرح سوال هايي در سايت هاي اينترنتي و ماهواره، افراد را فريب مي داد و با عنوان اين كه آنها برنده جايزه شده اند، براي تحويل جوايزشان از آنها پول مي گرفت. وقتي پول ها به حساب ما واريز مي شد، ع آنها را برمي داشت و به حساب خودش منتقل مي كرد.
    
در پي اعتراف اين دختر جوان، چند روز پيش ع و 2 دختر جوان ديگر دستگير شدند و محل شركت نيز پلمب شد. از انبار شركت نيز مقداري لوازم آرايشي، بهداشتي و خانگي به ارزش 60 ميليون تومان كشف و ضبط شد. متهمان جداگانه بازجويي شدند و به همدستي با يكديگر اعتراف كردند. در مرحله بعدي تحقيقات از اعضاي اين باند معلوم شد آنها با اين ترفند از 20 هزار نفر در استان البرز، توابع آن و چندين شهر ديگر كلاهبرداري كرده اند كه تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.
    
    
دستگيري زنداني كلاهبردار
    
اكبرشاهي همچنين با اشاره به دستگيري يك مرد كه از داخل زندان از مردم كلاهبرداري مي كرد، گفت: چندي پيش مردي با حضور در پليس آگاهي استان البرز از مردي به اتهام كلاهبرداري ميليوني شكايت كرد.
    
وي افزود: در تحقيق از شاكي معلوم شد مردي با او تماس گرفته و با معرفي خود به عنوان پزشك به وي سفارش كالاداده و گفته پول آن را قبل از ارسال محموله از طريق عابربانك پرداخت مي كند.
    
در همين موقع كارگر وي براي دريافت پول اقدام مي كند كه مرد خريدار تلفني از او مي خواهد تا زبان دستگاه را به انگليسي تغيير دهد تا پول سريع تر واريز شود. در ادامه شاكي پس از بررسي حساب خود متوجه شده، پول از حسابش خارج شده و خريدار كلاهبردار بوده است.
    
فرمانده انتظامي استان البرز يادآور شد: در پي اين شكايت تحقيقات آغاز شد تا اين كه افراد ديگري نيز با حضور در مركز پليس شكايت هاي مشابهي را مطرح كردند.
    
در ادامه تحقيقات معلوم شد شماره حسابي كه پول هاي دزديده شده به آن واريز شده، متعلق به يك زنداني به نام محمد است.
    
با شناسايي مرد كلاهبردار در زندان، وي به پليس آگاهي منتقل و بازجويي شد. در بررسي سوابق كيفري متهم معلوم شد او به اتهام سرقت مسلحانه و قتل شبه عمد 7 سال است در زندان به سر مي برد.
    
متهم در بازجويي به پليس گفت: با مطالعه آگهي روزنامه ها شماره مراكز بازرگاني ، ميوه فروشي و تالار هاي عروسي را پيدا مي كردم و در تماس با صاحبان آنها با معرفي خود به عنوان پزشك يا مهندس، سفارش كالامي دادم و از آنها مي خواستم قبل از ارسال، پول كالاهايشان را از طريق خودپرداز دريافت كنند.
    
 
روزنامه جام جم، شماره 3296 به تاريخ 20/9/90، صفحه 1

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: رویداد های خبری، ،
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }