حضرت زهرا (س) دليل اصلي گرايشم به مذهب تشيع شد

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

حضرت زهرا (س) دليل اصلي گرايشم به مذهب تشيع شد

 

حضرت زهرا (س) دليل اصلي گرايشم به مذهب تشيع بود

يك تازه مسلمان شده اسرائيلي پس از 5 روز شيعه شدن:
حضرت زهرا (س) دليل اصلي گرايشم به مذهب تشيع بود

خبرگزاري فارس: يك تازه مسلمان شده اسرائيلي گفت: حضرت زهرا (س) و سيره نبوي و ائمه اطهار دليل اصلي گرايشم به اسلام و مذهب تشيع بود.

به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، كاميليك فيليميك، در سال 1985 در شهر تل‌آويو متولد شد و به دليل پدر و مادر ايراني‌اش از ابتدا علاقه بسياري به فرهنگ ايراني پيدا كرد. اين دختر متولد سرزمين‌هاي اشغالي به دليل علاقه خود به كشور ايران، براي تحصيل به ايران آمد و در دانشگاه الزهراي تهران در رشته الهيات و فلسفه به تحصيل پرداخت.
در حاشيه هفتمين نمايشگاه قرآن و علوم قرآني اصفهان، با اين تازه مسلمان شده رژيم صهيونيستي كه امروز ششمين روز مسلمان ‌شدنش را جشن مي‌گيرد رفتيم و دلايل گرايش وي را به مذهب شيعه در ماه مبارك رمضان از وي پرسيديم:

فارس: دليل اصلي حضور شما در ايران و گرايش به مذهب شيعه چه بود؟
پدر و مادر من ايراني بودند و در دانشگاه الزهراي تهران براي مقطع كارشناسي الهيات و فلسفه قبول شدم و به ايران مراجعه كردم و مطالعاتم در مورد دين اسلام و شيعه‌شناسي جرقه‌اي در ذهنم ايجاد كرد كه موجب گرايشم به دين اسلام شد.

فارس: عجيب نيست كه يك فرد متولد سرزمين اشغالي در تبليغات مختلف آن كشور به دين اسلام و مذهب شيعه علاقه پيدا كرد؟ مليت اسرائيلي شما با گرايش به مذهب شيعه تناقض ندارد؟
من متولد شهر تل‌آويو هستم و از 15 سالگي به ايران آمدم و تنها پنج روز است كه شيعه شده‌ام؛ جرقه شيعه شدن من نيز در روزهاي نخست ماه مبارك رمضان سال جاري خورد. اما هر كسي بر اساس درك و فهم خود اقدام به قبول مسائل مختلف و به ويژه مسائلي نظير دين و مذهب مي‌كند كه من هم با در نظر گرفتن تمامي شرايط، دين اسلام و مذهب تشيع را انتخاب كردم و تا آخر عمر به آن پايبند خواهم بود.

فارس: مگر سال‌هاي گذشته ماه مبارك رمضان را از نزديك نديديد؟
ببينيد، پيروان اديان مختلف چه مسيحيت و اديان و مذاهب ديگر، بايد چند روز روزه بگيرند؛ به عنوان مثال در دين مسيحيت مردم بايد 40 روز در سال روزه بگيرند چون حضرت عيسي 40 روز امتحان مي‌شدند و انسان‌ها بايد در اين روزها تنها غذاهاي گياهي بخورند؛ دقيقا مثل ماه رمضان كه حضرت محمد (ص) در كوه نور روزه مي‌گرفت و پس از آن حضرت علي(ع) در اعتكاف روزه مي‌گرفتند.
امسال ماه رمضان با درس شيعه‌شناسي من منطبق شد و مرا نسبت به مذهب شيعه علاقمند كرد؛ به جرات مي‌گويم كه پس از مطالعه بسيار زياد در اديان و مذاهب مختلف، در نهايت دين مبين اسلام و مذهب زيباي تشيع را انتخاب كردم.
يك موضوع ديگر هم اينكه، روز تولد حضرت زهرا (س) براي مصاحبه به انجمن‌هاي سياسي زنان رفتم و حضورم در اين انجمن‌ها جرقه‌اي شد تا به مذهب شيعه روي بياورم.

فارس: چگونه؟
از روز تولد حضرت زهرا (س) به مذهب تشيع علاقمند شدم و همزمان با ميلاد امام زمان (عج) چند خواب ديدم و در يكي از اين خواب‌ها مادر حضرت مهدي (عج) مرا به دين اسلام دعوت كرد.

فارس: خصوصيت مذهب شيعه كه منجر به جذب شما به اين مذهب شد، چه بود؟
خصوصيت‌هاي شيعه و الهي بودن و به معراج رسيدن، يكي از دلايل علاقمند شدن من بود؛ منزلت و شخصيت زن، احترام به بزرگ‌تر، نماز، شب‌زنده‌داري‌هاي اسلامي در مسجد و مسجد و فرهنگ اسلامي ايراني مرا مجذوب خود كرد.

فارس: مگر در اسرائيل مسائلي همچون توجه به بزرگ‌تر و احترام به آن وجود ندارد؟
در اسرائيل يك فرزند ممكن است مادرش را كتك بزند يا او را به قتل برساند اما در ايران اين خصلت وجود ندارد؛ مردم شيعه ايران همه به والدين خود احترام مي‌گذارند؛ در مذهب شيعه حضرت علي (ع) و حضرت محمد (ص) بارها گفته‌اند كه اگر به پدر و مادر خود خدمت كنيد، معراج را براي خود خريده‌ايد يا در جايي ديگر امام خميني (ره) گفته‌اند كه از دامن زنان، مرد به معراج مي‌رسد و زنان مي‌توانند فرزندان خود را فداي اسلام كنند.

فارس: هيچ كس براي گرايش به اسلام با شما مخالفت نكرد؟
نه! مادرم در حال تحصيل در رشته دكتراي روانشناسي است و پدرم نيز دكتر متخصص پوست است؛ پدر و مادرم به من گفتند كه تو مي‌تواني دين خودت را انتخاب كني؛ پدرم گفت اگرچه من در قلب اسرائيل بودم اما در مدت حضورم در اين كشور مسلمانان بسياري را از اين كشور فراري داده‌ام؛ دليلي ندارد به دليل اينكه ما مليت اسرائيلي داريم، بينش اسرائيلي نيز داشته باشيم.
دوستان دانشگاهي من در ايران هم در روز اول ماه رمضان براي من جشن گرفتند و در اين جشن من به صورت رسمي مذهب شيعه را براي خودم برگزيدم.

فارس: در يك كلمه مذهب شيعه را چگونه ديديد؟
اسطوره بودن، كامل بودن و بي‌انتها بودن شيعه و اسلام.

فارس: در هفتمين نمايشگاه قرآن و علوم قرآني چه چيز توجه شما را به خود جلب كرد؟
يكدلي و يكرنگي افراد حاضر در اين نمايشگاه توجه مرا به خود جلب كرد، همه آنها روزه هستند و براي اشاعه فرهنگ قرآن تلاش مي‌كنند.

فارس: و حرف آخر؟
در يكي از غرفه‌هاي اين نمايشگاه، ماكت حرم چهار امام شيعه پيش از تخريب توسط وهابيون به نمايش گذاشته شده بود؛ قبلا اين ائمه (ع) منزلتي داشته‌اند و اين چهار امام داراي ضريح بودند؛ اما اين ضريح و بارگاه توسط وهابيون افراطي تخريب شد؛ زماني كه اين ماكت را ديدم از دين قبلي خودم بدم آمد و به حرف امام صادق (ع) رسيدم كه گفته بودند شيعه يك دريا بي‌كسي و غريبي است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: موضوعات مرتبط: رویداد های خبری، ،
:: برچسب‌ها: حضرت زهرا (س) دليل اصلي گرايشم به مذهب تشيع شد,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }