موضوع: رژیم غذایی در بیماری های قلبی| درمان بیماری های قلبی نحوه برخورد با بیمار قلبی

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

موضوع: رژیم غذایی در بیماری های قلبی| درمان بیماری های قلبی نحوه برخورد با بیمار قلبی

موضوع: رژیم غذایی در بیماری های قلبی

 

Food Rejim ghazai baraye bimaran ghalbi قسمت پنجم دکتر سلام | رژیم غذایی در بیماری های قلبی

 

:

 

 اکثر بیماران یا مردم از اطباء می پرسند چه چیز بخوریم که بیمار نشویم یا چه غذاهایی را مصرف بکنیم که حداقل به بیماری قلبی و عروقی که شایع است مبتلا نشویم؟

عامل مهمی که در تغذیه مردم دخالت دارد رژیم غذایی است و امروزه ثابت شده که اگر در رژیم غذایی مصرف سبزیجات زیاد به مقداری که دستگاه گوارش توان آن را داشته باشد و همچنین مصرف میوه‌جات و حبوبات وجود داشته باشد، مردم کمتر به بیماری‌های قلبی عروقی و حتی سرطان‌ها مبتلا می‌شود.

امروزه ثابت شده، پوست حبوبات محتوی فیبر زیادی است که از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش و سکته های قلبی جلوگیری می کنند.

همچنین در مورد مصرف گوشت نیز مصرف گوشت جانداران دریایی بسیار بهتر است و برای مصرف گوشت گوسفند هم نباید رنگ این گوشت خیلی قرمز باشد چرا که می‌تواند از خیلی از بیماریهای قلبی و عروقی جلوگیری کند و در کنار این موارد باید از مصرف چربیهای جامد خودداری کرد.

البته ممکن است برای مردم این سوال پیش بیاید که برای یک صبحانه مفید باید چه مواردی را رعایت کردمصرف نان‌های فیبردار مانند نان گندم سیاه و نان جو سیاه همراه با مصرف گوجه فرنگی و خیار و خشکباری نظیر گردو و بادام می توانند غذای خوب و سالمی برای وعده غذایی صبحانه باشد.

| درمان بیماری های قلبی

موضوع: روش های درمانی بیماری های قلبی

 

doctorsalam Raveshhaye darmane bimari ghalbi 300x225 قسمت چهارم دکتر سلام | درمان بیماری های قلبی

 

 

:

برای درمان بیماران قلبی حالا یک فردی ممکن است سکته قلبی یا سکته مغزی کرده باشد و یا اینکه عروق پاهایش تنگ شده و باعث سیاه شدن پا شده باشد،روش‌های مختلفی در کتابها و در طب امروزه ذکر شده است. طبیب کاری که برای مریض انجام می‌دهد باید حداکثر فایده را داشته باشد و کوشش بکند حداقل ضرر مترتب مریض بشود.بنابراین طبیب باید در نظر بگیرد آیا بیمار باید دارو بخورد، یا رژیم مشخصی داشته باشد یا اینکه باید جراحی شود. مثلاً در بیماریهای قلبی و عروقی، بخصوص کسانی که سکته کردند یا رگهای قلبشان تنگ است با روش‌های درمانی به این ترتیب که در درجه اول با یک رژیم غذایی خوب، تنگی رگ قلب یا بسته شدن رگ آن را با آنژیوپلاستی یا بالن گذاشتن بتوانیم عوامل خطر را تشخیص دهیم.

شاید لازم باشد یک بیمار که یکبار فنر در قلبش گذاشته شده ولی رگ آن بسته شده توی آن فنر یک فنر دیگر گذاشت که البته روش جدیدی است و در واقع متخصصین مربوطه معتقدند که جراحی قلب  و با  پیوند عروق کرونر می‌تواند عمر انسانها را طولانی کند بخصوص اگر در واقع رگ‌های اصلی مبتلا باشند و درمان دارویی درجه پایین‌تر قرار گرفته اند.

در مجموع طبیب باید تصمیم بگیرد برای بیماری که رگ‌های قلبش تنگ یا بسته شده باید چه کاری انجام بدهد آیا بیمار باید دارو بخورد و رژیم داشته باشد و یا تنها باید بالن یا فنر بگذارد و حتی ممکن است با جراحی قلب بیمار زندگی بهتری داشته باشد.

امیدوارم با کارهای پیشگیرانه‌ای که انجام می‌دهید اصلاً بیمار نشوید که احتیاج به طبیب و کارهای تشخیصی درمانی داشته باشیم .

 

 

دکتر عارفی استاد قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی تهران

 نحوه برخورد با بیمار قلبی

موضوع: نحوه برخورد با بیمار قلبی

Heart barnameh sevon Doctorsalam 209x300 قسمت سوم دکتر سلام | نحوه برخورد با بيمار قلبي

 

 

 

در نظر بگیرید فردی یا عامل خطر را داشته یا بدون عامل خطر سکته قلبی کرده است یا ناراحتی عروق دیگری در بدنش به وجود آمده است؟ با این بیمار چطور باید برخورد کنیم؟ اولا باید پیشگیری کنیم از این‌که مجددا بیماری به او حمله نکند. برای این کار باید عوامل پیشگیری مرسوم رعایت شود، یعنی بیمار مطلقا سیگار نکشد، چون آمارها نشان می‌دهد که با ادامه استعمال دخانیات سکته دوم در راه خواهد بود. عامل دوم این است که باید با رژیم غذایی خوب چربی بیمار کنترل شود. بنابراین اگر به بیماری رژیم غذایی داده شود، بیمار نباید خودسرانه آن را قطع یا عوض کند. چنین بیماری اگر کارهای تشخیصی برایش انجام شده و عمل جراحی موفقی را پشت سر گذاشته، باید خودش را سالم بداند و زیر نظر پزشک فعالیت‌های روزمره را ادامه دهد. اما اگر بخواهد افسرده شود، نتیجه آن خوب نخواهد بود. چنین فردی باید برای پیشگیری روزانه راهپیمایی و یا نرمش‌های متعادل با سن خود را انجام دهد.

رژیم غذایی برای چنین افرادی بسیار مفید است. مصرف ۳ نوع غذا از بروز سرطان و بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند. سبزیجات به مقدار فراوان، حبوبات و بخصوص گوشت ماهی و میوه‌جات به مقدار زیاد باید در رژیم غذایی بیمار وجود داشته باشد تا از ابتلا به بیماری‌های آینده جلوگیری شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: نحوه برخورد با بیمار قلبی درمان بیماری های قلبی موضوع: رژیم غذایی در بیماری های قلبی,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }