توصیه های بهداشتی که درمان زخم معده وعسل

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

توصیه های بهداشتی که درمان زخم معده وعسل

 

توصیه های بهداشتی: درمان زخم معده وعسل

  چاپ فرستادن به ایمیل

از مهم ترین آموزه های طبیعت در سلامت و درمان بیماری ها توجه به غذاست. در یک جمله ساده باید گفت: هر چیز خوردنی نیست و هر کس نباید هر چیز را بخورد، بلکه هر کس باید با شناخت مزاج خود غذای خویش را تدبیر کند. از جمله مشکلاتی که در بین افراد این روزگار بسیار شایع است، زخم معده می باشد که اکثراً به علت عدم تدبیر خوردن و آشامیدن و تغذیه نا مناسب می باشد.

درباره درمان زخم معده رعایت نکات ذیل توصیه می شود:
تغذیه خود را اصلاح نمایید و از آب سالم بدون کلر استفاده کنید و هرگز مواد غذایی کارخانه ای را استفاده نکنید.
برای درمان زخم معده نخست خوردن 75 گرم روغن بادام شیرین و سپس استعمال لعاب جوشانده ریشه و گل پنیرک مفید است. همچنین 8 مثقال ریشه شیرین بیان، 2 مثقال زیره سبز و 1 مثقال زنیان را کوبیده و جوشانده و شب گذارند و صبح ناشتا میل نمایید و تا چند روز مداومت نمایید.
هفته ای دو بار شربت زنجبیل با عسل میل کنید. هیچ وقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید و آب همراه غذا نخورید، مدتی (حدود یک ماه) نیز از خوردن مواد خام، میوه ها و ترشیجات (خصوصاً پرتقال و نارنگی) خوداری  کنید و عسل بیشتر بخورید، مصکی را هم به عنوان ادویه در غذاهایتان استفاده کنید.
برای زخم معده زردچوبه نیز خوب هست که باید در غذاهایتان استفاده کنید یا این که هفته ای دو بار از دم کرده آن استفاده کنید.
بهداشت دهان و دندان نیز در رفع مشکلات معده نیز موثر است، لذا با پودر شویا دندان هایتان را مسواک بزنید، آب نمک قرقره کنید، شب ها عسل خوب، روی دندان هایتان بمالید (تمام حفره های دندان هایتان را کاملاً با عسل آغشته نمایید) و صبح ها بعد از برخاستن از خواب مسواک بزنید.
تشخیص زخم معده:
بیماران بعضاً در تشخیص دردهای معده با دردهای قلب دچار اشتباه می شوند. در درد قلب اگر از پله به سرعت چند بار بالا و پایین بروید علایمی مشابه درد معده برای بیمار پیش می آید، این نشان می دهد که مشکل از قلب است، به طور خلاصه درد قلبی با فعالیت فیزیکی شروع و تشدید می شود. معده بیشتر ارتباط مستقیم با غذا دارد و اگر بیمار  یک مواد خاصی را بخورد دردش بیشتر می شود و با خوردن چیز دیگری دردش کمتر می گردد. اگر ورم باشد اصولاً درد با خوردن میوه ها بدتر می شود و اگر زخم معده یا اثنی عشر داشته باشید با خوردن اکثر غذاها حتی غذاهای خوبی که باید راحت هضم شوند، درد بدتر می شود.

 
 
روش های درمان

الف: با آرد گندم و عسل و زعفران حلوا درست نموده و میل نمایید.

ب: ریشه و برگ تازه کرفس را کوبیده و با مقدار کافی عسل مخلوط نموده و روزی سه بار هر وعده یک قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید .

ج: شیر و عسل برای معده بسیار نافع است و روده ها را نرم میکند. به سالمندان توصیه میشود اگر میخواهند شیر در معده آنها سریع تر هضم شود با عسل میل نمایند.



درمان زخم معده

روش های درمان

الف: انجیر و عسل را به نسبت مساوی مخلوط نموده و میل نمایید بسیار نافع است.

ب: 20 گرم برگ و ریشه کاسنی را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کرده آن را با عسل صبح ناشتا دو فنجان میل نمایید.

ج: هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل میل نمایید.



درمان درد معده

امام صادق (ع) فرموده است" خوردن عسل با آب گرم درد معده را برطرف میکند."

هنریش و رویز در کاوشهای خود در سالهای مختلف عسل را برای درمان دردهای معده مفید دانسته اند.



درمان نفخ معده

امام صادق (ع) "خوردن عسل با سیاه دانه جهت رفع گازهای شکم (نفخ معده) مفید است"



روشهای درمان

الف: کره و عسل برای نفخ معده مفید است.

ب: یک قاشق چای خوری پودر زنیان را با یک استکان عسل مخلوط نموده و بعد از هر وعده غذا یک قاشق چای خوری میل نمایید.

ج: تخم کرفس 15 گرم . بادیان (رازیانه) 10 گرم . زنیان 10 گرم . همه را نرم کوبیده و با 250 گرم عسل مخلوط نمایید و روزی سه قاشق مربا خوری بعد از غذا میل نمایید.



درمان ترش کردن معده

در موقع ترش کردن معده و باد گلو (آروغ زدن ) و بدون اراده آب از دهان جاری شدن که از علایم سردی معده است جهت معالجه باید تا بهبودی کامل صبح ناشتا به میزان یک قاشق مربا خوری عسل میل نمایید
عسل و تقويت معده: الف- با آرد گندم و عسل و زعفران حلوا درست نموده و ميل نماييد. ب- پودر بالنگ را با عسل مخلوط نموده و مصرف نماييد آن تقويت کننده معده و احشاء مي باشد. ج- شير و عسل براي معده بسيار نافع است و روده ها را نرم مي کند به سالمندان توصيه مي شود اگر مي خواهند شير در معده آنها سريعتر هضم شود با عسل ميل نمايند. درمان زخم معده: الف- انجير و عسل را به نسبت مساوي مخلوط نموده و ميل نماييد بسيار نافع است. ب-20 گرم برگ و ريشه کاسني را بجوشانيد و صاف کرده آن را با عسل صبح ناشتا دو فنجان ميل نماييد. درمان درد معده: امام صادق (ع) فرموده است که خوردن عسل با آب گرم درد معده را برطرف مي کند. درمان نفخ معده: روشهاي درمان الف-کره و عسل براي نفخ معده مفيد است. ب- يک قاشق غذاخوري پودر زنيان را با عسل بعد از غذا تناول نماييد. ج-پودر بالنگ مخلوط با عسل مؤثر واقع مي شود. درمان ترش کردن معده جهت معالجه بايد تا بهبودي کامل صبح ناشتا به ميزان يک قاشق چايخوري عسل ميل نماييد

 

یک قاشق غذا خوری پودر ریحان را در نصف لیوان دم کرده و صاف کرده آن را با عسل روزانه یک یا یک و نیم لیوان در روز بتدریج مصرف کنید درمان کننده ورم معده ،روده و یبوست است.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: توصیه های بهداشتی که درمان زخم معده وعسل تحقیق وپژوهش در مرکز درمانی طب سنتی اسلامی ایران در دهکده جهانی زنان,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }