پرسش و پاسخ متداول ثبت شرکت با مسئولیت محدود سوال - تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص چیه؟ هرک

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

پرسش و پاسخ متداول ثبت شرکت با مسئولیت محدود سوال - تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص چیه؟ هرک

پرسش و پاسخ متداول ثبت شرکت با مسئولیت محدود

پرسش و پاسخ متداول ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سوال - تفاوت شرکت مسئولیت محدود و سهامی خاص چیه؟ هرکدوم چه فایده ای داره؟

در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکا حداقل ٢ نفر و در شرکت سهامی خاص تعداد سهامداران حداقل ٣ نفر می باشند..
در شرکت سهامی خاص حداقل ٣٥% سرمایه باید نقدا در یکی از شعب بانکها تودیع و گواهی مربوطه ارائه و ٦٥% در تعهد سهامداران باشد، در شرکت با مسئولیت محدود باید کل سرمایه تحویل مدیرعامل شرکت شده و مدیرعامل اقرار به دریافت نماید و ارائه گواهی بانکی دال بر انجام این امر ضرورت ندارد.
واگذاری سهام در سهامی خاص با نقل و انتقال عادی انجام می شود ولی در شرکت با مسئولیت محدود باید با رضایت 4/3 دارندگان سرمایه که اکثریت عددی نیز داشته باشند و در دفتر خانه اسناد رسمی انجام شود.
انتخاب بازرس اصلی و علی البدل در شرکت سهامی خاص اجباری است ولی در شرکت با مسئولیت لزومی ندارد.
مدت مدیریت در شرکت سهامی خاص حداکثر دوسال می باشد که قابل تمدید است و در شرکت با مسئولیت محدود می توان مدیران شرکت را برای مدت نامحدود انتخاب نمود و همچنین مخیر خواهند بود که مدتی برای مدیران در اساسنامه شرکت مقرر دارند.
شرکت سهامی عام با حضور حداقل پنج سهامدار (مدیر) و شرکت سهامی خاص با حداقل سه سهامدار تشکیل می گردد (مواد ٣ و ١٠٧ ل.ا.ق.ت.) در صورتی که شرکت  با مسئولیت محدود با حداقل دو شریک تشکیل می شود (ماده ق.ت).
حداقل سرمایه در سهامی عام پنج میلیون ریال و سهامی خاص یک میلیون ریال به اضافه تکالیف حداقل ٣٥% نقدی کل سرمایه (مواد ٦ و ٣٠ ل.ا.ق.ت) می باشد اما درشرکت با مسئولیت محدود بدون ارائه مدارک تودیع سرمایه صرفا اقرار موسسین به میزان سرمایه و پرداخت به صندوق شرکت یا هیئت مدیره کفایت می کند.

سوال - نوع شرکت مسئولیت محدود در مالیات شرکت تفاوتی ایجاد می کنه؟

نوع شرکت تفاوتی در تعیین مالیات نخواهد داشت. مالیات شرکت بر اساس کارکرد سالیانه شرکت ها و سود برآورد شده بر اساس دفاتر شرکت بدون توجه به نوع آنها تعیین خواهد شد.

سوال - ثبت شرکت مسئولیت محدود چقدر زمان می بره؟

گروه وکلای یاسا در کمترین زمان ممکن پروسه ثبت شرکت را به انجام خواهد رساند. زمان معمولثبت شرکت مسئولیت محدود با توجه به روند جدید ثبت حدود یک ماه زمان میبرد.

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سوال - شرکت با مسئولیت محدود حداقل از ٢ نفر تشکیل میشه  اگر یکی از شرکا فوت کنه آیا شرکت می تونه با یه مدیر به فعالیت تجاری خودش ادامه بده یا خیر؟

شرکت با مسئولیت محدود با استناد به ماده ٩٤ ق.ت. حداقل از ٢ نفر تشکیل می گردد. حال اگر یکی از شرکا فوت نماید نص قانونی وجود ندارد که شرکت بتواند با یک شریک به بقای خود ادامه دهد اما برای جلوگیری از انحلال بهتر است که شرکت به فعالیت خود ادامه دهد. پیش بینی ماده قانونی در این زمینه ضروری است تا اشخاص ذینفع بتوانند از دادگاه تقاضای انحلال شرکت مزبور را بنمایند.

سوال - در شرکت با مسئولیت محدود که حداقل بوسیله یک مدیر موظف یا غیرموظف اداره می شه می تونیم مدیر عامل و از بین شرکا یا خارج از آن برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب کرد؟

برای مدت انتخاب مدیر عامل محدودیتی وجود ندارد، با این حال انتخاب مدیر شرکت با مسئولیت محدود برای مدت نامحدود مشکلات زیادی برای شرکای اقلیت فراهم می سازد زیرا آنان نمی توانند مدیر سهل انگار و یا متخلف راعزل نمایند زیرا تصمیمات در شرکت با مسئولیت محدود با شرکایی است که اکثریت سهم الشرکه را دارا می باشند. بنابراین اقلیت قادر به عزل مدیر مادام العمر نمی باشند و از طرف دیگر امکان اقامه دعوی در دادگاه نیز پیش بینی نشده است. اصلح است که مدیر یا مدیران شرکت با مسئولیت محدود مانند شرکت های سهامی عام و خاص برای مدت معین انتخاب شوند.

سوال - در مورد عزل مدیر یا مدیران در شرکت با مسئولیت محدود نص صریحی وجود نداره و در عمل مشکلاتی در صورت بروز اختلاف بین شرکا ایجاد کرده  برای رفع این مشکل چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟

به موجب ماده ١٠٤ ق.ت. شرکت با مسئولیت محدود ممکن است توسط یک یا چند مدیر موظف یا غیرموظف که از بین شرکا یا خارج آنان انتخاب می گردند اداره شود. ملاحظه می شود که قانونگذار انتخاب مدیر یا مدیران را برای مدت محدود یا نامحدود در اختیار شرکا گذاشته و در مورد عزل آنان تصریحی ننموده است که در عمل مشکلات زیادی به هنگام بروز اختلاف ایجاد می کند. بعضی از حقوقدانان معتقدند که قابل عزل بودن مدیران ممکن است در اساسنامه شرکت تصریح گردد، عده ای دیگر نیز معتقدند عزل مدیر با در دست داشتن دلایل موجه و با تقدم دادخواست از دادگاه تقاضا گردد. در حقوق فرانسه رضایت عده ای از شرکا که بیش از نصف سرمایه و دلایل موجه نیز داشته باشند برای عزل مدیر کافی است، ضمنا شرکا می توانند از دادگاه تجارت نیز به موجب ماده ٥٥ قانون ٢٤ ژوییه ١٩٦٦ تقاضای عزل مدیر را به شرط داشتن دلایل کافی درخواست نمایند. در حال حاضر به نظر می رسد که مجمع عمومی عادی در صورت تقصیر مدیریت می تواند نسبت به عزل مدیر متخلف اتخاذ تصمیم نماید.

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سوال - سهامداران شرکت با مسئولیت محدود می تونن  زیر سن قانونی 18 سال باشند؟

بله در صورتیکه عضو هیات مدیره نباشند و فقط سهامدار باشند مانعی وجود ندارد.

سوال - کارمند رسمی دولت می تونه  سهامدار و عضو هیات مدیره شرکت با مسئولیت محدود باشه؟

خیر.کارمند رسمی دولت در صورتی می تواند سهامدار باشد که تنها 20 درصد سهم را دارا بوده و فقط عضو هیات مدیره باشد و هیچ نوع حق امضایی نمی تواند داشته باشد.

سوال - آیا شرکت با مسئولیت محدود می تونه از مجوزی که به نام یکی از سهامداران شرکت صادر شده استفاده کنه؟

بله امکانپذیر است.

سوال - با اخذ مجوز رسانه های دیجیتال می شه در زمینه بازی های کامپیوتری هم فعالیت داشت؟

بله. مانعی وجود ندارد.

سوال - می تونم شماره ثبت شرکت با مسئولیت محدودی  رو از اداره ثبت بگیرم؟

خیر. فقط سهامداران شرکت می توانند شماره ثبت شرکت خود را از اداره ثبت شرکتها بگیرند، اما شما می توانید با داشتن نام شرکت از طریق سایت شناسه ملی یا سایت روزنامه رسمی  شماره ثبت شرکت را مشاهده نمایید

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئولیت محدود.

سوال - شخصی قصد ثبت شرکت با مسئولیت محدود داره، یکی از اعضای شرکت شخص حقوقی  , چه شخصی به جای شخص حقوقی مدارک را باید امضا کنه؟

شخص حقوقی باید نماینده ای از طرف خود انتخاب کند و سپس مدارک شناسایی شخص حقوقی به علاوه مدارک شناسایی نماینده همراه با سایر مدارک لازم برای ثبت شرکت به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.

سوال - مالیات شرکت با مسئولیت محدود چگونه محاسبه می شه؟

بر حسب کارکردشان در طول سال مالی

سوال - برای ثبت شرکت واسه سرویس‌های تبلیغاتی بر روی اینترنت همراه با سرویس‌های لازم خارج از محیط اینترنت چه شرکتی مناسب تر ؟

متاسفانه برای ثبت شرکت تبلیغاتی مجوز داده نمی شود. در صورت موفقیت جهت اخذ مجوز از "کانون

تبلیغات" بسته به نوع نیاز شرکت و تصمیم اعضا می توان هم به صورت سهامی خاص و هممسئولیت محدود ثبت کرد.

سوال - در خصوص ثبت شركت با مسئولیت محدود كشتيرانی جهت حمل كالا چه شرايط و مراحلی را بايد طی شود؟

در ابتدای کار بایستی شخصا در قالب شرکت،جهت اخذ مجوز از سازمان کشتیرانی و حمل ونقل اقدام نمایید. پس از دریافت مجوز برای ثبت شرکت مدارک لازم ( کپی کارت ملی و شناسنامه اعضاء و گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضا ) را ارسال فرمایید تا برای ثبت شرکت مورد نظر اقدام گردد.

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سوال - من می خوام واحدی تولیدی در بسته بندی مواد خشکبار راه اندازی کنم.  چه نوع شرکتی باید ثبت کنم ، چه مجوزهایی لازم دارم و به طور کلی چه مراحلی را باید طی کنم؟

شما میتوانید در قالب هر شرکتی فعالیت خودرا  انجام دهید و نیازی به اخذ مجوز ندارید. برای شروع به کار مدارک لازم شامل مدارک شناسایی اعضا+ گواهی عدم سوء پیشینه را برای یاسا ارسال فرمایید.

سوال - برای ثبت یه شرکت با مسئولیت محدود کامپیوتری چه مراحلی رو باید طی کنم؟

اگر فعالیت شما در زمینه نرم افزار و شبکه باشد نیاز به مجوز رسانه دیجیتال و در زمینه IT  نیاز به مجوز فناوری اطلاعات دارید. برای اخذ این مجوزها می توانید از خدمات یاسا استفاده کرده و یا شخصا اقدام نمایید. بعد از اخذ مجوز مربوطه اقدامات لازم برای ثبت شرکت انجام خواهد شد. کافیست شما مدارک لازم ( کپی مدارک شناسایی همه اعضا و گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضا ) را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن شرکت شما به ثبت برسد.

سوال - در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود می توان از  آدرس کرج استفاده کرد ؟

خدمات گروه وکلای یاسا فقط شامل استان تهران می باشد، اگر می خواهید شرکتتان در تهران ثبت شود می بایست برای ثبت از آدرسی واقع در تهران استفاده نمایید؛ در غیر اینصورت می بایست شخصا از اداره ثبت کرج اقدام نمایید و شرکتتان را در کرج به ثبت برسانید. با این وجود در صورت تمایل به استفاده از خدمات یاسا می توانید ابتدا شرکت را در تهران ثبت کرده و با ثبت صورتجلسه انتقال، شرکت را به کرج و یا سایر شهرستانها انتقال دهید.

سوال - از چه طریق می شه فهمید یک شرکت با مسئولیت محدود  ثبت قانونی شده یا نه ؟

اگر شرکت ثبت شده باشد دارای شماره ثبت است .شماره ثبت شرکت را می توانید از سایت شناسه ملی استعلام نمایید.

سوال - برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  باید آدرسی رو  برای شرکت در نظر گرفت . این آدرس یا مکان حتما باید دارای سند به نام یکی از اعضا باشه یا باید اجاره نامه باشه یا اینکه نیازی به چیزی نیست ؟ میشه آدرس رو  بدون داشتن سند یا اجاره نامه قرار داد ؟

در مرحله ثبت شرکت نیازی به سند یا اجاره نامه به نام شرکت نیست و می توان آدرسی مثل محل زندگی یکی از اعضا را به عنوان آدرس شرکت اعلام کرد. اما پس از ثبت شرکت و در مرحله تشکیل پرونده دارایی نیاز به سند یا اجاره نامه به نام شرکت دارید. پس بهتر است از ابتدا آدرسی با سند یا اجاره نامه به نام شرکت اعلام نموده و یا آدرسی را اعلام کنید که پس از ثبت، امکان تغییر سند یا اجاره نامه آن به نام شرکت وجود داشته باشد تا در مرحله تشکیل پرونده دارایی مجبور به تغییر آدرس و صرف زمان و هزینه اضافی نگردید. با این حال در صورتی که در مرحله ثبت آدرسی اعلام نموده اید که سند یا اجاره نامه به نام شرکت ندارد، می توانید در مرحله تشکیل پرونده دارایی از صورتجلسه تغییر آدرس استفاده نمایید.

سوال - شركت با مسئولیت محدودی  داريم كه در تهران ثبت شده   اما محل سكونت شركا در شهرستان نظرآباد كرج است .  مي تونیم دفاتر رو در اداره دارايي نظرآباد پلمپ و اظهارنامه مالياتي را نيز همانجا تحويل بدیم ؟

شرکت شما در اداره ثبت شهر تهران به ثبت رسیده و تمام مراحل و اقدامات قانونی آن بایستی در تهران انجام پذیرد.

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سوال - برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود  ارتباطات و مخابرات رادیویی چه مراحلی باید طی کنیم؟

برای ثبت شرکت با فعالیت در زمینه مخابرات و ارتباطات ابتدا می بایست از  شرکت مخابرات اخذ مجوز نمایید. پس از اخذ مجوز مراحل لازم برای ثبت شرکت انجام می گردد، کافیست مدارک لازم ( کپی مدارک شناسایی همه اعضا و گواهی عدم سوء پیشینه برای همه اعضا ) را برای ما ارسال کنید تا در کمترین زمان ممکن شرکت شما به ثبت برسد.

سوال - چگونه می تونیم  از وجود اسم خود در هیئت مدیره شرکتیبا مسئولیت محدود مطمئن بشیم؟

در صورتیکه شخص تازه وارد شرکت شده باشد از طریق آخرین آگهی تغییرات و در صورتیکه از ابتدای ثبت شرکت عضو بوده از طریق آگهی تاسیس میتوان از وجود اسم شخص در هیات مدیره مطمئن شد. آگهی های شرکت را می توانید از طریق جستجو در سایت روزنامه رسمی بیابید.

سوال - منظور از تکراری نبودن نام چیه؟ آیا كلاً منظور عین نامی است که ثبت شده؟ یا اسامی مشابه نیز رد میشن؟

بله! يعني دو شركت با اسم مثلا"شركت پخش آمل" نبايد وجود داشته باشد.در حقيقت آنها به نفع شما كار مي‌كنند كه اين توصيه را مي كنند. چون در عرصه عمل وجود دو شركت با دو نام مشابه موجبات سوء استفاده مديران يك شركت ضعيف از نام يك شركت قوي در بازار مي شود كه همين امر دعاوي زيادي را در دادگاهها در پي داشته است. همچنين نام برند و علامت تجاري يك شركت را ديگري نمي تواند استفاده كند. مثلا شما از نام "گوگل" نمي توانيد استفاده كنيد چون علاوه بر اينكه نام شركت ديگري است يك برند معتبر در سرتا سر دنياست.

سوال - اگر چندین سال پيش شركتی با مسئولیت محدود ثبت شده باشه ولی اين شركت تا حالا هیچ فعالیتی نداشته و به حال خود رها شده باشه تكليف چیه؟ آيا بايد حتما منحل بشه يا با گذشت زمان شرکت خود به خود منحل ميشه؟ آيا در صورت رها شدن مشكلی برای شرکت، موسسان و مدیران آن ایجاد میشه؟

بهتر است عدم فعاليت وتوقف آن به وزارت دارايي اعلام شود تا افرادي از اطلاعات شركت شما سوء استفاده نكنند. براي انحلال نيز اگر مدت شركت نامحدود در اساسنامه قيد شده باشد بايد مراحل انحلال طي شود: ((شركت سهامي اعم از خاص يا عام در موارد ذيل منحل مي شوند:1. وقتي كه شركت موضوعي را كه براي آن تشكيل شده است انجام داده يا انجام آن غير ممكن باشد. 2.در صورتي كه شركت براي مدت معين تشكيل گرديده و آن مدت منقضي شده باشد مگر اين كه مدت قبل از انقضاء تمديد شده باشد.3. در صورت ورشكستگي.4. در هر موقع كه مجمع عمومي فوق العاده صاحبان سهام به هر علتي رأي به انحلال بدهند.5. در صورت صدور حكم قطعي دادگاه))

 حكم دادگاه به جهت انحلال شركت اغلب به اين طريق خواهد بود كه اشخاص ذينفع به دادگاه مراجعه و در موارد ذيل انحلال شركت را از دادگاه تقاضا مي نمايند: 1.در صورتي كه تا يك سال پس از به ثبت رسيدن شركت هيچ اقدامي جهت انجام موضوع آن صورت نگرفته باشد 2. در صورتي كه فعاليت هاي شركت در مدت بيش از يك سال متوقف مانده باشد. 3.در صورتي كه مجمع عمومي ساليانه براي رسيدگي به حساب هاي هر يك از سال هاي مالي تا دو ماه از تاريخي كه اساسنامه معين كرده است تشكيل نشده باشد. 4.در صورتي كه سمت تمام يا بعضي از اعضاي هيئت مديره و همچنين سمت مدير عامل شركت طي مدتي زائد بر شش ماه بلا متصدي مانده باشد. 5.در صورتي كه مدت شركت منقضي شده و يا موضوع شركت انجام يافته و يا انجام آن غير مقدور است و مجمع عمومي براي انحلال تشكيل نشده يا از دادن رأي به انحلال خود داري مي نمايد.

در موارد فوق هم چنان كه ذكر شد اشخاص ذينفع مي توانند از دادگاه تقاضاي انحلال شركت را بنمايند . مسلم است پس از اين كه شركت منحل شد ، مديران ديگر سمتي ندارند .و چون ممكن است شركت كارهاي ناتمامي داشته باشد، مطالبات و بدهكاري داشته يا اجناسي در انبار موجود باشد كه بايد به فروش برسد و حتي ممكن است دعاوي در محاكم داشته باشد و از همه مهمتر اين كه دارائي شركت بايد بين سهام داران تقسيم شود لذا وجود اشخاصي كه نماينده شركت در حال تصفيه باشند به جهت انجام اين امور لازم است و اين افراد را مديران تصفيه گويند. مديران تصفيه بايد پس از اعلام ختم تصفيه وجوهي كه باقي مانده است در حساب مخصوص در يكي از بانك هاي ايران توديع نموده و صورت اسامي بستانكاران و صاحبان سهامي را كه حقوق خود را استيفا نكرده اند به بانك تسليم و مراتب را آگهي كنند تا اشخاص براي گرفتن طلب خود مراجعه نمايند .در صورتي كه پس از ده سال از تاريخ انتشار آگهي ختم تصفيه مراجعه نكنند وجوه باقي مانده با اطلاع دادستان محل ، جزء اموال بلا صاحب بوده و به خزانه دولت منتقل خواهد شد.

سوال - اگر كسی مدير تصفيه شرکتی با مسئولیت محدود بشه تمام ماليات و بدهي ها به گردن مدیر تصفیه ست؟

خير. تعهدات شامل ماليات و بدهيها و... بر عهده شركت است و مدير تصفيه مسئول انجام عمليات قانوني انحلال و تصفيه به نيابت از سهامداران است.

سوال - بعد از انتشارآگهی انحلال در روزنامه برای شركت با مسئوليت محدود چه اقداماتی باید انجام داد؟ و اگر اقدامی نکنیم چه عواقبی داره  ؟

پس از انتشار آگهی انحلال بايستي اظهارنامه انحلال را تهيه و با روزنامه رسمي به مميز مالياتي خود تحويل داده و منتظر بمانيد تا مفاصا حساب مالياتي و بيمه اي شما صادر وسپس شركت منحل شده تلقي مي شود.

سوال - مدیران شرکت با مسئولیت محدود می تونن در هر موقعی از سال استعفا بدن؟ اگر چنین حقی رو دارن چه مسئولیتی داره؟

 استعفای مدیر در ماده ١١٢ ل.ا.ق.ت پیش بینی شده است. در این صورت اعضای علی البدل به ترتیب مقرر در اساسنامه وظیفه مدیریت را عهده دار می شوند در غیر اینصورت هیئت مدیره مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده را دعوت كرده و مدیر جدید را انتخاب می نماید. قانونگذار برای استعفای مدیر یا مدیران شرایط خاصی را پیش بینی نكرده و در این مورد منع قانونی ندارد ولی به نظر می رسد كه اگر مدیری با قصد اضرار به شركت استعفا دهد یا مرتكب تقصیر غیرعمدی مهم گردد مسئول جبران زیان وارده به شركت مدنی خواهد بود.

سوال - اگر مدیر خارج از موضوع شركت با مسئولیت محدود اقداماتی نموده و تصمیمات اتخاذ نماید طبق ١١٨ماده ل.ا.ق.ت. چه مسئولیت مدنی ای داره؟

اگر مدیر خارج از موضوع شركت عمل نماید بر خلاف ماده ١١٨ ل.ا.ق.ت. اقدام نموده است. ضمانت اجرایی این مورد در ماده مزبور پیش بینی نشده است. حال باید دید كه آیا مدیر در مقابل شركت یا اشخاص ثالث و یا هر دو مسئولیت مدنی در قبال اقدام و تصمیم خلاف قانون دارد یا خیر؟در چنین مواردی حقوق فرانسه شركت را در مقابل شخص ثالث مسئول می داند اما ماده ١٤٢ ل.ا.ق.ت ایران مقرر می دارد: (مدیران و مدیرعامل شركت در مقابل شركت و اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات قانونی منفردا یا مشتركا مسئول می باشند...) به عبارت دیگر اگر مدیر یا مدیران شركتی خارج از موضوع شركت اقدام نمایند شخصا درمقابل شركت و اشخاص ثالث مسئولیت مدنی دارند.البته به نظر می رسد به منظور حفظ حقوق سهامداران و اشخاص ثالث اصلح است كه مدیران بنحو تضامن در مقابل آنان برای جبران زیان وارده جوابگو باشند.

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئولیت محدود

سوال - مدیر یا مدیرانی كه در اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود انتخاب شده باشن به چه ترتیب در شركت های مزبور قابل عزل هستن؟

چنانچه مدیر یا مدیران دراساسنامه انتخاب شده باشند ممكن است طبق اساسنامه نسبت به تغییر مدیر یا مدیران مذكور عمل شود.

سوال - مدیر یا مدیرانی كه در شركت نامه یا اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود  انتخاب نشده اما انتخاب آنان بعدا صورت گرفته باشه چجوری قابل عزل هستند؟

اگر مدیر یا مدیران در شركت نامه یا اساسنامه انتخاب نشده ولی انتخاب آنان بعدا صورت گرفته باشد در این صورت شركا می توانند مدیر یا مدیران فوق را معزول نمایند. بدیهی است مدیر یا مدیران فوق حق استعفا خواهند داشت.

سوال - محدودیت اختیارات مدیران درمورد ضررهای وارده به شركت با مسئولیت محدود و انجام عملیات تجارتی از نوع تجارت شركت در مواد ١٣٢ و ١٣٤ ق.ت. پیش بینی شده , چه محدودیتهای دیگری بهتره لحاظ بشه؟

محدودیت اختیارات مدیر در شركت تضامنی انجام تجارتی از نوع تجارت شركت بدون رضایت شركا و ضررهای وارده به شركت می باشد. مادام كه كمبود زیانهای مزبور جبران نشود تادیه هر نوع منفعت به شركا ممنوع است. بهتر است محدودیت معاملات مدیر در مواردی كه با شركت خود معامله می نماید یا در شركت دیگر شریك می باشد برای حفظ حقوق شركا پیش بینی گردد.

ثبت شرکت , ثبت شرکت ها , ثبت شرکت با مسئول


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: پرسش و پاسخ متداول ثبت شرکت با مسئولیت محدود سوال - تفاوت ش,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }