تنها شروع کردم

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

تنها شروع کردم

 

  •  
  • تنها شروع کردم

  • هایده شیرزادی ، مدیرعامل شرکت بازیافت مواد و تولید کود آلی کرمانشاه 

    »اهل شهر گیلان غرب استان کرمانشاه هستم. اکثر دختران این شهر به خاطر آنکه دبیرستان دخترانه در شهر نبود، پس از اتمام دوره دبستان، خانه دار می‌شدند و ادامه تحصیل را فراموش می‌کردند. اما من که علاقه به ادامه تحصیل داشتم، مجبور شدم به صورت متفرقه دوران دبیرستان را به پایان برسانم و بعد مدرک فوق دیپلم حرفه‌وفن را برای معلمی اخذ کردم.

    دو سال معلم مقطع راهنمایی بودم اما به دلایلی امکان ادامه کار برایم وجود نداشت. در این دوره، در واقع هر نوع شغل و فعالیت برایم ممنوع شد. بنابراین تصمیم گرفتم عازم خارج از کشور شوم و در رشته کشاورزی تحصیل کنم.

    در سال ۱۳۶۴ عازم آلمان شدم، اول زبان آلمانی را یاد گرفتم. پس از عزیمت، در یک دبیرستان آلمانی ثبت نام کردم و مجددا دیپلم گرفتم. در رشته مهندسی کشاورزی بین‌المللی تحصیل را آغاز کردم. پس از اتمام تحصیل در رشته کشاورزی بین‌المللی در سال ۷۱ به ایران برگشتم و پیشنهاد طرح کمپوست کرمانشاه را به مسئولان استان کرمانشاه دادم، اما شرایط فراهم نبود و این موضوع را ضروری ندانستند و با مراجعات مکرر به مسئولان استان نتیجه‌ای حاصل نشد.

    تصمیم گرفتم در رشته اکولوژی ادامه تحصیل بدهم تا بتوانم موضوع را بهتر توجیه کنم. در همان دانشگاه کاسل رشته اکولوژی حفاظت محیط‌زیست را به اتمام رساندم، تمامی تحقیقاتم را در خصوص مدیریت پسماند ایران انجام دادم، با استادان دانشگاه که صحبت کردم، پیشنهاد کردند موضوع دکترایم را در این خصوص ارایه بدهم.

    در نهایت، در سال ۱۳۷۵ درخواست مجوز احداث واحد بیوکمپوست را به صنایع استان دادم. با پیگیری‌های فراوان در سال ۱۳۷۷ مسئولان وقت شهرداری کرمانشاه تصمیم به مشارکت در اجرای طرح گرفتند و شرکت بازیافت مواد و تولید کودآلی کرمانشاه را تأسیس و در سال ۱۳۸۰ بهره‌برداری طرح را شروع کردم.

    روزی من یک نفری شروع کردم، اما حالا به طور مستقیم در پروژه بازیافت کرمانشاه ۷۰ نفر مشغول به کار هستند. در مجموع سایر بخش‌های مدیریت پسماند جمع‌آوری، آموزش و ... حدود ۷۰۰ شغل را در شهر ایجاد کرده‌ام. مطالعات مدیریت حدود ۶۰ شهر ایران را انجام داده و یک گروه مهندسی از جوانان کرمانشاه را آموزش دادم (حدود ۳۵ نفر) که در حال انجام فاز مطالعاتی یا نظارت بر اجرای طرح‌های سایر شهرها هستند.
     



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: تنها شروع کردم,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }