انجمن زنان کارآفرین: بزرگترین مشکل زنان در کارفرآینی عدم خودباوری است

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

انجمن زنان کارآفرین: بزرگترین مشکل زنان در کارفرآینی عدم خودباوری است

 

  •  
  • انجمن زنان کارآفرین: بزرگترین مشکل زنان در کارفرآینی عدم خودباوری است
  • یکی از موسسان انجمن ملی زنان کارآفرین با اشاره به اهمیت کارآفرینی از سوی زنان گفت: عدم خودباوری به عنوان یک معضل فرهنگی یکی از بزرگترین مشکل زنان ایران در کارآفرینی است.

    "فرشته سلیمانی" در نشست خبری ششمین همایش زنان کارآفرین با عنوان "کارآفرینی اجتماعی" با اشاره به اینکه زنان حدود نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، اظهار داشت: ایجاد خودباوری و استقلال در زنان شرایط لازم را برای توسعه کشور فراهم می کند.


    وی از جمله عوامل بوجود آورنده این مشکل فرهنگی به الگوسازی های نادرستی اشاره کرد که از سال های کودکی تا دانشگاه به جامعه آموخته شده است.


    سلیمانی افزود: در این الگوسازی ها مردها به عنوان فعالان اجتماعی شناسانده شده اند و به زنان تنها در جایگاه هایی مانند استحکام خانواده پرداخته شده است.


    وی خاطر نشان کرد: زنان باید وابستگی خود را در تامین نیازهای مالی از مردان و یا پدرانشان از بین برده و با فعالیت در جامعه و احساس استقلال به کارآفرینی بپردازند.


    سلیمانی اظهار داشت: کارآفرین اجتماعی کسی است که بتواند مشکلات اجتماعی را تشخیص داده و با بهره گیری از سرمایه های اجتماعی بدون استفاده، در جهت رفع آن معضلات برآید.


    دبیر همایش زنان کارآفرین درباره تفاوت کارآفرینی اجتماعی با سایر کارآفرینی‌ها گفت: درصد زیادی از سود ناشی از کارآفرینی اجتماعی به عموم بازگشته و تنها درصد پایینی به کارآفرین اختصاص می یابد.


    سلیمانی از جمله کارآفرین های اجتماعی موجود در جامعه، موسسه های خیریه کهریزک رعد و محک را نام برد و گفت: حدود ۹۹ درصد درآمد ناشی از این موسسه ها برای مردم است.


    وی از شاخص های کارآفرینی اجتماعی به رشد جمعیت، رکود اجتماعی و بیکاری زیاد اشاره کرد و اظهار داشت: کارآفرینی اجتماعی سبب می شود این مولفه ها کنترل شده و بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.


    سلیمانی از دیگر خصوصیات کارآفرینی اجتماعی به رویکرد اقتصادی و اجتماعی آن اشاره کرد و گفت: رویکرد اقتصادی در تمام کارآفرینی ها مشترک است اما ویژگی منحصر به فرد این کارآفرینی رویکرد اجتماعی آن است.


    دبیر همایش زنان کارآفرین از اهداف همایش "کارآفرینی اجتماعی" ترویج و توسعه کارآفرینی، کمک به بهبود و اصلاح سیاست های حمایتی از زنان کارآفرین و نهادینه ساختن فعالیت های آموزشی، پژوهشی، مشاوره ای و ترویجی در زمینه کارآفرینی را نام برد.


    یکی از موسسان انجمن ملی زنان کارآفرین تصریح کرد: کمک به سامان دهی فعالیت های مرتبط با کارآفرینی و کمک به ایجاد شبکه های اطلاعاتی و ارتباطی میان زنان کارآفرین از دیگر اهداف این همایش است.


    وی درباره ساماندهی نهادها و افراد کارآفرین گفت: یک متولی دولتی باید نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی را دور هم جمع کرده و در راستای اجرایی شدن اهداف جامعه در زمینه کارآفرینی این ارگان ها را به کار گیرد.


    سلیمانی درباره انجمن زنان مدیر کارآفرین خاطر نشان کرد: شعبه مرکزی این انجمن در تهران است و دریافت مجوز ایجاد چهار شعبه این انجمن در استان های گیلان، خراسان، خوزستان و فارس که شرایط لازم را دارا بوده اند در دست اقدام است.


    ششمین همایش زنان کارآفرین با عنوان "کارآفرینی اجتماعی" پنجم اسفند ماه با حضور کارآفرینان، نو کارآفرینان و حامیان کارآفرینی در سالن اجتماعات مجتمع خیریه رعد برگزار می شود. 

     


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: انجمن زنان کارآفرین: بزرگترین مشکل زنان در کارفرآینی عدم خودباوری است,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }