گوناگون » ایرانی ها می خواهند خارج را ببینند!

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

گوناگون » ایرانی ها می خواهند خارج را ببینند!

 

گوناگون » ایرانی ها می خواهند خارج را ببینند!


 برترین ها به نقل از هفت صبح : در آذرماه نیز همچون ماه های قبل، تورهای خروجی به مقصد کشورهای همسایه که در فصل پرگردشگر قرار دارند، نسبت به سال قبل افزایش داشت. در تورهای داخلی هم افزایش تقاضای سفر محدود به کیش، مشهد و قشم شد. این درحالی است که بسیاری از نقاط کشور شرایط مساعدی برای سفر دارند.

تعطیلی های آذرماه برای بسیاری از مردم فرصت سفر به حساب می آید حال این سفر می تواند داخل کشور و به شهرهای مختلف باشد یا به خارج از کشور و دیدن نقاط دیگر دنیا صورت بگیرد.

نگاهی به آگهی های اینترنتی و روزنامه ها نشان از تعداد بیشتر تبلیغ برای سفر خارجی دارد چراکه تعداد آگهی های تورهای خارجی به حدود 550 رسیده اما تعداد آگهی تورهای داخلی به 350 تور نیز نمی رسد. 

این اتفاق یا ناشی از آن است که تور داخلی نیاز به معرفی ندارد یا حاکی از علاقه کمتر مردم به تورهای داخلی است به این معنی که مردم برای سفر داخل کشور کمتر به سراغ تور می روند و مسافرت خانوادگی و با ماشین شخصی را ترجیح می دهند. از نکات قابل تأمل دیگر محدود بودن مقاصد تورهای داخلی است درحالی که در این فصل از سال بسیاری از نقاط کشور از آب و هوای مساعدی برای سفر بخوردار هستند.

در این بین مدیران تور برخی از دفاتر خدمات مسافرتی درباره بازار تورهای خود در این ماه، نظرات متفاوتی ابراز داشته اما عموم آنها بر افزایش سفرهای خارجی تاکید داشتند.

تورهای خلیج فارس





ایرانی ها در آ ذرماه خیلی از تورهای دوبی استقبال کرده اند و می توان گفت نسبت به سال قبل در خواست بیشتر بوده است. درحالی که تور چهارروزه آن چنان با استقبال مواجه نشده، تورهای سه روزه دوبی تکمیل شده اند و در برخی موارد حتی پروازها جا نمی دهند.






استقبال از تور دوبی در شرایطی است که این کشور در فصل پرگردشگر به سر می برد و هتل ها از تما ظرفیت خود استفاده می کنند. درنتیجه قیمت سفر به این کشور ارزان به حساب نمی آید.

به عنوان مثال تور با هتل 3 ستاره حدود 500 هزار تومان خواهد شد. در همین زمان تور تایلند در هتل 3 ستاره با وجود کاهش قیمت یعنی چیزی در حدود 750 هزار تومان تماس زیادی داشته اما مسافر قطعی کم داشته است.




 



تور سوریه و لبنان







اما برای سوریه و لبنان، تعداد مراجعه کننده زیاد است و هرهفته نیز تور اجرا می شود. بدین ترتیب می توان گفت اوضاع آشفته و درگیری های اخیر سوریه نیز تاثیر زیادی در مسافرت مردم نداشته است. به نظر می رسد نام کشور لبنان برای متقاضیان سفر چندان آشنا نمی آید و تنها در کنار نام سوریه مسافر جذب می کند و این درحالی است که لبنان یکی از کشورهای توریستی در دنیا به حساب می آید.




 



تور ترکیه





درمورد کشور همسایه، ترکیه که یکی از مقاصد همیشگی ایرانیان به حساب می آید، سال قبل شلوغ تر بوده است. سفر به مقصد ترکیه با وجود آن که فصل کم گردشگر بوده و قیمت پایین است، یعنی حدود 350 هزار تومان برای تور سه شب اما تعداد افت پیدا کرده است. این درحالی است که تور دوبی 480 هزار تومان است.





از نکات جالب در تورها، تفاوت استقبال از آنها به فاصله یک روز است به این معنی که تورهای شنبه تا سه شنبه متقاضی داشت اما تور یکشنبه تا چهارشنبه خیلی کمتر ثبت نام شد.




 




تورهای داخلی





در تورهای داخلی، مقاصد مشهد و کیش خواهان زیادی دارد و لازم به ذکر است تور کیش حدود 250 هزار تومان و تور هوایی مشهد حدود 300 هزار تومان قیمت داشت. در شرایطی که تورهای داخلی به مقصد کیش، قشم و مشهد نسبت به سال گذشته متقاضی بیشتری داشته است اما شهرهای دیگری که در حال حاضر از آب و هوای خوبی برای سفر برخوردار هستند یا در آذرماه مراسم خاص داشتند، در فهرست مقاصد تورها جایی نداشتند.






تور خارجی در صدر

در مقایسه کلی میان تورهای داخلی و خارجی، متقاضی و مسافر تورهای خارجی بیشتر بوده است. بدین ترتی بمردم علاقه مند به سفر در وهله اول مقصد و هدفف مدت زمان و تاریخ معین و درنهیت نیز قیمت و هزینه سفر را مدنظر دارند. به همین دلیل اگر از کشورهای اروپایی که هزینه بالایی لازم دارند و گرفتن ویزا سختی و شرایط خاص خود را می طلبد و درنتیجه چندماهی پیش از سفر باید تصمیم گرفت درمورد سایر مقاصد که عمومیت بیشتری دارند علاقه مندان به سفر باتوجه به نکاتی تصمیم گیری می کنند. 

در کنار تمام مسائل و انگیزه انتخاب مقاصد داخلی و خارجی این پرسش باقی می ماند که چرا تنها مقاصد کیش، قشم و مشهد آگهی دارند و چرا وقتی بسیاری از شهرها در آذرماه مراسم آیینی و سنتی مختص به خود دارند و یک مقصد ناب محسوب می شوند، توری وجود ندارد؟



رقابت برای جذب مسافران در سفرهای نوروزی

تبلیغات گردشگری آژانس های خدمات مسافرتی برای تعطیلات نوروز باستانی از اواسط پاییز آغاز شده است. برخی از این آژانس های مسافرتی با هدف گرفتن تعطیلات نوروز، مردم را برای رفتن به سرزمین های اروپایی تشویق می کنند و برخی از آژانس ها نیز وعده دیدار با سواحل دریای سیاه و تورهای فرهنگی قونیه در ترکیه به مردم می دهند.

در بالای لیست تمام این تبلیغات نیز تلاش برای بردن مردم به ترکیه خودنمایی می کند. جایی که سالانه بیش از یک میلیون و 750 هزار مرتبه از ایرانیان پذیرایی می کند. برخی از آژانس های مسافرتی هم با استفاده از دلارهای مسافرتی، پاسپورت مسافران را می گیرند تا از سهمیه قانونی ارزی استفاده کنند و در نتیجه با کمتر از 60 هزار تومان می توان به سرزمین ترک ها سفر کرد.





برای گرفتن بلیت رفت و برگشت و اقامت کمتر از یک هفته در استانبول و سایر شهرهای گردشگری دیار بکر، آژانس های تهران قیمت هایی از 160 هزار تا یک میلیون تومان پیشنهاد می شود. 

کشورهای اروپایی هم مشتریان خود را دارند. برخی تورهای گردشگری در تهران، با تبلیغات فراوان از مشتریان می خواهند برای سپری کردن یک هفته ای در پایتخت های معروف اروپا، مانند لندن، رم و پاریس، قیمت هایی از دو و نیم تا شش میلیون تومان بپردازند، البته برای هر نفر یعنی یک خانواده چهار نفره باید 10 تا 24 میلیون تومان برای مسافرت اروپایی نوروز خود هزینه کند اما هزینه رفتن به پایتخت های نزدیک تر اروپایی مانند مسکو و کی یف و اقامت یک هفته ای در سرمای  استخوان سوز این شهرها از دو میلیون تومان شروع می شود، هرچند قیمت بلیت هواپیما برای این مقاصد تا 200 هزار تومان هم کاهش یافته، البته با دادن پاسپورت و داستان ارز مسافرتی.





برخی از تورهای گردشگری نیز بردن مسافران به آمریکای لاتین را برای نوروز پیشنهاد می دهند. اقامت رویایی در سواحل ریودوژانیرو یا آمازون برای هر فرد سه تا چهار میلیون تومان هزینه دارد که بسته به اقامت در هتل های درجه سه و دو گاهی تا هفت میلیون تومان هم خرج برمی دارد. در این میان از کشورهای آفریقایی مانند آفریقای جنوبی هم می توان نام برد که مشتریان خود را دارد، ولی تبلیغات برای گذراندن تعطیلات نوروز در سرزمین الماس به مردم می گوید برای پرداخت دو تا سه میلیون تومان خود را آماده کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }