ایده بدهید پول بگیرید قابل اجرا باشد شماره کارت را بدید به حساب تان میریزیم

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

ایده بدهید پول بگیرید قابل اجرا باشد شماره کارت را بدید به حساب تان میریزیم

 

نوجوان خلاق 30 میلیون دلاری ؛ اپلیکیشن هوشمندی که مطالب اینترنت را برایتان خلاصه می‌کند

وقتی در اینترنت هستیم و می‌خواهیم به سرعت مقاله‌هایی در مورد مطلبی پیدا کنیم و مطالعه کنیم، بارها شده که آرزو کرده‌ایم که ای کاش کسی در کنارمان بود، مقالات بلند را می‌خواند و چکیده و خلاصه‌شان را برای ما نقل می‌کرد.

چنین آرزویی در نگاه اول محال به نظر می‌رسد، اما نه برای پسر شانزده ساله نویسنده اپلیکیشن Summly.

این اپلیکیشن می‌تواند نتایج جستجو، اخبار و مقالات را به صورت هوشمندانه‌ای خلاصه کند. پژوهشگرانی دانشگاه MIT هم حتی از عملکرد این اپلیکیشن راضی بوده‌اند و می‌گویند که این اپلیکیشن می‌تواند با کیفیت خوبی مقالات آکادمیک را ۳۰ درصد خلاصه کند.

دوستان خوبم در این زمینه مطالب خوبی نوشتند :

نارنجی ، یک پزشک ، دو برنامه نویس

اما من می خوام برداشت شخصی خودم رو در این باره براتون بنویسم....

 

 

این اتفاق برای من خیلی جذابیت داشت ، تقریبا یک سال پیش ، در مورد این موضوع مطلبی را در مجله منتشر کردم . چند نکته ی مهم در این خصوص وجود دارد :

اول . خلاقیت ، شجاعت ، پشتکار

عنوان خبر این بود : نوجوان 15 ساله یک اپلیکیشن هوشمند تولید که 100 هزار بار دانلود شد . این نوجوان ، یک بچه دبیرستانی بود .

همین الان بعضی از دانشجویان ، از صحبت درباره چنین مباحثی وحشت دارند . به عنوان مثال 2 سال پیش ، با یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه شریف در مورد ایده ای جدید در زمینه مترجم متن صحبت کردم ؛ در حالی که به شدت وحشت زده بود و می گفت "نمیشه" از من می خواست که بهش فکر نکنم . او Google Translator را خدا می دونست و می گفت اگر گوگل نتونست پس هیچ کس نمیتونه .

اگر چنین دیدی دارید ، لطفا ادامه این مطلب را نخوانید . همه ی استارتاپ ها و اپلیکیشن هایی که توسط گوگل ، مایکروسافت ، یاهو یا فیس بوک خریداری شدند ، چند ویژگی داشتند :

·         ایده ای خلاقانه داشتند

·         تیم باهوش و شجاعی داشتند

·         توانستند کاربران را جذب خود کنند

·         خودشان را ارزشمند می دانستند

اینقدر ارزشمند که شرکتی مثل گوگل تصمیم بگیرد ، این استارتاپ را به مجموعه ی خود اضافه کند .

شجاع باشید . اعتماد به نفس داشته باشید . خودتان را باور کنید و بدانید که شما می توانید .

اما در مورد خلاقیت ....

ایده ی خلاقانه ، یعنی ایده ای که وقتی برای اطرافیان بیان کنی ، اکثرا بهت میخندن یا میگن نمیشه . اگر غیر از این باشه ، ایده زیاد خلاقانه نیست . (استیو جابز)

ایده خلاقانه ، یعنی فکری که همه نتونن تصورش کنن . یعنی باید چارچوب ها رو بشکنی .

و در نهایت چیزی که خیلی اهمیت دارد ....... پشتکار ......

اگر از کاری واقعا لذت ببری و بهش علاقه مند باشی ، حتما پشتکار خواهی داشت . به این راحتی کوتاه نمی آی . تمام تلاش خودت رو می کنی تا کار به ثمر بنشیند . حتی ممکنه که شب نخوابی ، صبح زود بیدار شی و پروژه رو با عشق به نتیجه برسونی .

 

دوم . پول در آوردن را فراموش کنید .

واقعیت این است که کسانی که برای پول درآوردن ، اپلیکیشن می نویسند یا کتاب می نویسند ، محکوم به شکست هستند .

برعکس ، کسانی که از کاری که انجام می دهند ، لذت می برند و حتی حاضرند رایگان آن کار را انجام دهند ، اثری جاودانه از خود خلق می کنند .

پس سعی کنید کاری را انجام دهید که ازش لذت می برید . در غیر اینصورت دیر یا زود دل سرد می شوید و کار متوقف می شود و پیش خودتان میگید : اینجا ایران است . من نمیتونم .

و اصلا به فکر پول در آوردن نباشید . سعی کنید آن کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و دیگران را به کار خود علاقه مند کنید . حتی با ارائه اپلیکیشن رایگان .

من با این فکر ها آشنا هستم : خب من میرم یه اپلیکیشن می نویسم به قیمت 1 دلار عرضه می کنم . اینترنت 2 میلیارد نفر جمعیت دارد . اگر فقط و فقط یک میلیون نفر این اپلیکیشن را بخرند ، من یک میلیون دلار درآمد کسب می کنم .

این حرف ها خیال بافی است . هیچ کس حاضر نیست برای یک اپلیکیشن غیر خارق العاده ، حتی 1 دلار بپردازد . از طرفی ، یکی از بزرگترین مشکلات اپلیکیشن های ایرانی این است که تبلیغات خوبی در مورد آنها صورت نمی گیرد . شما نیاز دارید که کاربران اینترنت ، اپلیکیشن شما را ببینند . بنابراین باید موج های تبلیغاتی ایجاد کنید .

 

سوم . حرکت به سمت هوشمند شدن

دنیا در حال حرکت به سمت وب معنایی است . همه نرم افزارها و اپلیکیشن ها در حال هوشمند شدن هستند . در این میدان ، اپلیکیشن هایی شانس بیشتری برای موفقیت دارند که بتوانند ارتباط خوبی با انسان ها و سایر نرم افزارها برقرار کنند و برخی از کارها را به صورت اتوماتیک انجام دهند .

بنابراین در مورد موضوعات زیر تحقیق کنید :

وب معنایی (Semantic web)

پردازش زبان طبیعی (Natural Language Processing) یا NLP

یادگیری ماشین (Machine Learning)

شبکه های عصبی (Neural Network)

و ...

چهارم . نیازها

سعی کنید نیازها را بشناسید . هر جا نیازی دیدید ، کمبودی ، ضعفی دیدید . بدانید به گنجینه ای از ایده های بکر نزدیک شدید . هرچه نیازها اساسی تر و عمیق تر باشد ، شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود . حساس باشید . از اتفاقات روزمره زندگی به سادگی عبور نکنید .

 

امیدوارم شما یکی از میلیونر های موفق دنیای تکنولوژی باشید .

·






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }