باشگاه اشتغال چیست؟ ایده بدهید از دهکده پول عالی بگیرید

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

باشگاه اشتغال چیست؟ ایده بدهید از دهکده پول عالی بگیرید

 

 

باشگاه اشتغال چیست؟

 

 

دوستان عزیز خدمات باشگاه اشتغال رایگان است.

با توجه به نرخ بیکاری غیر عادی در کشور عدم آموزش دانشگا هها نبود راهنما و مشاور و یک قرن بی خبری از تجارب کشورها ی بدون و نفت گاز جوانان کشور ما را دچار بحران – نومیدی و بی فردائی ساخته و متاسفانه روز به روز به تعداد این افراد اضافه میگردد.

دکتر علی اصغر جهانگیری با دهها سال فعالیت در زمینه های گوناگون و بعنوان کار آفرین برتر . استاد دانشگاه . چهره ماندگار طرحی را بنام بانک اشتغال یا باشگاه اشتغال پدید آورد که در سازمان ملل نیز بعنوان گزینه برتر انتخاب شد باشگاه اشتغال سازمانی است مجازی که بهترین تجارب دنیا را جمع آوری و به جوانان کشور عرضه مینماید باشگاه اشتغال ایده . روش . اطلاعات و کلیه فاکتور های عملی . اقتصادی فنی را در اختیار متقاضی قرار میدهد.

باشگاه اشتغال : زیستن با نان خالی و یا استخدام در ادارات را پیشنهاد نمی کند کار با در آمد ارزنده در هر محل و در هر سن و سواد و هر مقدار توان مالی هدف اصلی باشگاه است .

باشگاه اشتغال : در بخشی از اهداف خود پستوی خانه ها ی مردم شهرو روستا یا پشت بام و باغچه منازل را به مزرعه یا کارگاههای تولیدی کوچک وبزرگ تبدیل میکند تا با ارزانترین قیمت و بدون رقیب پاره ای از کالاهای مصرفی جامعه را تولید و عرضه نماید.

باشگاه اشتغال : در زمینه صنعت – تولید –کشاورزی – بازرگانی – فرهنگی – مشاوره لازم را یطور رایگان در اختیار جوانان  عزیز قرار میدهد و در انتخاب ایده به متقاضیان کمک میکند .برای عضویت در باشگاه با این سایت تماس گرفته و فرم سنجش توانائی را با دقت تکمیل نموده و برای ما ایمیل کنید و منظر پاسخ بمانید .

تقدیـم بـه پیشگـامـان

تولید از منشاء طبیعت

امیــــــد اســـــت به مدد همـــــــدلی

سخـــت کوشی همــــــه پژوهشگران

شیفته دل روزنـــــه امیدی که در دل

مــــــردم این مرز و بوم روشن شده

اسـت به دریائی از نور مبـــدل گردد

و به یاری حـــق روزی بــــــرسد که

طومـــــــــار این واردات عظــــــیم و

وابستگی برچیـــــده شود و نـــــــــام

پیشاهــــــنگان این قافله امیــــــد بــه

جــــــاودانه کــــاروان تاریخ بپیوندند

پیش گفتار

کشور ما ایران جوانترین هرم سنی را در جهان داراست ، به عبارت دیگر بالغ بر 20 میلیون جوان در آستانه ورود به بازار کار و اشتغال قرار دارند .

دولت بدلیل گستردگی مسئولیت درابعاد گوناگون نقش چندان موثری در زمینه ایجاد اشتغال نداشته و در برنامه های توسعه کشور که تحقیق آن گاهی به چندین سال به درازا می کشد خیل عظیم دیگری را به صف بیکاران خواهد افزود .

مسئولیت اصلی دولت ایجاد امنیت ، تامین نیازهای اولیه مانند آب ، برق ، جاده بهداشت ، آموزش و پرورش و تصویب قوانین تسهیل کننده در گسترش فعالیت اقتصادی می باشد .

جوان فاقد کار که اکثراً فاقد سرمایه و آگاهی از کار و بازار کار می باشند سرگردان و بی پناه در جستجوی کار است . از طرفی در خانواده هم تحت فشار است و همین نا امیدی جوان را بسوی اعتیاد – اعتراض – انحراف – قتل و دزدی می کشاند .

در شهرهای بزرگ با مشاغل کاذب نظیر دست فروشی ، فروش نوار ، دزدی و مواد مخدر زمینه مناسبی برای ادامه حیات برای نسل سرگردان است ولی جوان روستائی که هیچگونه امکاناتی حتی برای مشاغل کاذب ندارد و حتی راهنما و مشاور تحصیلکرده ای دراختیار او نیست بدیهی است که در فقر و فاقه بسوزد و دست به اعمال غیر اخلاقی و انسانی بزند .



 

این پدیده موجب هجوم به شهرها می شود آنهم بدون هدف

  1. با چه سرمایه ای
  2. با چه ایده ای
  3. با چه تجربه ای
  4. با چه راهنمایی

مگر چند نفر از آنان می توانند به دولت تحمیل شده و در استخدام دولت در آیند .

با این اوصاف چه برنامه و یا سازمانی می تواند به یاری آنها بشتابد و راه مناسبی پیش روی آنها قرار دهد باشگاه اشتغال با این هدف که سوژه های مناسب خود اشتغالی را با برخورداری از متخصصین و افراد با تجربه فراهم نموده و دراختیار متقاضیان قرار دهد شکل گرفته که از جمله این سوژه ها فعالیت در بخش کشاورزی است . تولید بازرگانی وفرهنگی است

ایران سرزمینی پهناوری است که دارای اقلیم های متنوع ، گیاهان ارزشمند گوناگون طبیعت غنی و انرژی ارزان و 300 روز آفتابی و میلیون ها جوان آماده به کار است که سرمایه لایزال و ارزشمندیست که خداوند به این سرزمین ارزانی داشته است .

باشگاه اشتغال دری بر روی هر فرد ایرانی در هر سن و هر میزان سواد و سرمایه در هر کجای ایران خواهد گشود تا با روشهایی که ذکر آن خواهد آمد روشهای تولید، تبدیل و عرضه و فروش آنرا به جوانان بیاموزد و محصولات بدست آمده را خریداری می نماید تا برای هر جوان ایرانی که انرژی و توان کار دارد مغز متفکر ، راهنما و مشاور رایگان باشد که بدون دغدغه جوانان را بسوی کار و اشتغال هدایت نماید .

در صفحات بعد پاره ای از این توانمندی و زمینه های اشتغال را مطالعه خواهید فرمود و در خواهید یافت که بستر مناسب و متنوعی برای خیل عظیمی از جوانان در زمینه های گوناگون وجود دارد . این فعالیت شامل جمع آوری گیاه از طبیعت کشت گیاهان صنایع تبدیلی و ماشینهای کوچک خانگی است که اعضاء خانواده اوقات فراغت خود را به تولید بپردازند و محصولات خود را به شاخه بازرگانی باشگاه اشتغال عرضه نماید .



 

مقدمه

نرخ بیکاری در کشور عزیزمان ایران بالاترین نرخ بیکاری در جهان است.

کشور ایران بعنوان جوانترین کشور جهان با تمدن و سابقه تاریخی و برخورداری از سرزمین پهناور و سرشار از منابع گوناگون طبیعی قطعاً شایسته چنین شرایطی نیست.

با اندک توجهی در خواهیم یافت که علت این عقب ماندگی آنهم برای کشوری که دارای بالاترین درصد تحصیلکرده را در خاورمیانه دارد به دلایل زیر است:

الف: درآمد نفتی:

ثروت خدادادی که نصیب کشور ما شد و با خود رفاه و آبادانی را به دنبال داشت ما را از اندیشه فردا و نگرانی از آینده باز داشت و همین امر موجب گردید که سایر منابع بی بدیل کشور را به فراموشی سپاریم و برای بهبود زندگی خود و بشریت به چاره اندیشی نپردازیم.

ب: دانشگاه ها:

از آنجائیکه­ساختار دانشگاه­های­کشور مربوط به چندین دهه قبل­است همچنان به­تدریس­­تئوریهای بی­مصرف­و­غیرکاربردی­مشغولیم.­غافل از اینکه دانش­اگر با تجربه در نیامیزد­حاصلی به­بار نخواهد آورد.

ج: عدم آشنایی جوانان با مدیران کشور

شخصیت های علمی و با سابقه دانشگاه که هرگز در صحنه بازار و کسب و کار نبوده و از ناهنجاریها- مشکلات و قوانین دست و پا گیر بی خبرند و یا اصولاً با بازار کسب و کار آشنایی ندارند چگونه می توانند الگویی برای دیگران باشند.

الگویهای غربی

معرفی افرا موفق در کشورهای دیگر به شرایط اجتماعی. اقتصادی و فرهنگی آن جوامع مربوط است و نمی تواند برای کشور دیگر با ویژگی های متفاوت مفید واقع گردد.

لذا این تجربیات قبل از ارائه باید ایرانی شده و متناسب با ساختار جامعه عرضه گردد.

هـ: نبود مراکز راهنمائی و مشاوره

جوانانی که هیچ تجربه ای از بازار کسب و کار نداشته و هیچ مدیر و یا فرد با تجربه ای در کنار خود ندارند چگونه جرات وارد شدن به صحنه کار را بدست آورند.

آیا دری به روی جوانان کشور برای راهنمایی و هدایت وجود دارد.

آیا با پرداخت مبلغی بعنوان وام یا سرمایه می تواند راهگشا باشد.

آیا دادن ایده ای مناسب همراه با سرمایه می تواند به موفقیت بیانجامد.

زمانی می توان به اهداف تعیین شده رسید که مشاوره یا راهنما یا مرکزی برای هدایت فرد جهت اجرای ایده ها بوجود آید تا با اعتماد به تیمی با تجربه و آگاه جوانان جرات ورود به عرصه کار را پیدا کنند.

و: کپی کاری

بدلیل فقدان موارد ذکر شده در فوق جوان ناچار است تا کارهای انجام شده در جامعه را کپی برداری کند و به رقابت با کسانی بپردازد که هم تجربه و هم سرمایه بیشتر دارند لذا تنها شاهد کپی کاری کارهای دیگران است.

ز: سودآوری

در کشوری که تورم 30% بهره بانک 30% سود سرمایه 30% بر آن حاکم است پا درآمد 100% فقط می توان هزینه های فوق را تامین نمود. لذا سودی از این روش بدست نمی آید. چون کمتر کسب و کاری را می توان یافت که در آمد 100% داشته باشد اگر چه سودی در میان نیست.

چه باید کرد

الف- پرهیز از کپی کاری

ب- ایجاد درآمدی بالاتر از 100%

ج- سرمایه گذاری اندک و پرهیز از بانک ها

د- ایجاد کاری جدید و بدون رقیب

هـ- استفاده از تجارب کشورهای جهان که بدون نفت و گاز ثروتمند شدند.

بانک اشتغال با برخورداری از بیش از 40 سال تجربه دکتر جهانگیری تمام نقاط ضعف و قدرت را با پوست و استخوان خود تجربه کرده و موفق به خلق ایده هایی گردید که پاسخگوی تمام نیازها باشد. کشور ایران را بار دیگر به چشم و نظر هموطنان خود آوره و توانمندی ها، منابع، راهکارها و سوژه های نوین را به هموطنان عزیز ارائه داده و گام به گام تا روز موفقیت متقاضی را تنها نگذارد و آن چیزی نیست جز بانک اشتغال



 

بانک اشتغال

برو کار میکن مگو چیست کار                          که سرمایه جاودانی است کار

برای هر ایرانی در هر سن و سوادی و با هر پولی در هر جایی شما را با خود اشتغالی آشنا و تا پایان طرح همراهی می کند.

اینک به اختصار به نحوه فعالیت بانک در چند صفحه آشنا می شوید.

بانک اشتغال

بانک اشتغال سازمانی است که صدها هزار ایده های کوچک و بزرگ را در خود جای داده و در حقیقت سرمایه و خزانه این بانک فقط ایده و راهکارها است.

شناخت و جمع آوری این امکانات و فرصتها فقط براساس تجارب، دقت و ذکاوت دکتر جهانگیری گردآوری گردیده که عبارتند از

  1. شناخت 33000 میلیارد دلار تولید در کره زمین بدون دخالت بشر
  2. شناخت اقلیم ها و گیاهان خودرو و مصرف و کاربرد و فرآورد آنها
  3. شناخت سایر منابع کشور از سنگ  و خاک و زباله و. ضایعات و...
  4. جمع آوری سوژه های فرهنگی گوناگون شامل موسیقی، بافته ها، روایت ها، رویدادها و ، اشیاء موزه ها و....
  5. کشف =پاره ای از نیازهای بی پاسخ مانده بشر - تولید محصولات از منشاء طبیعت و تبدیل فضای سبز شهرها به گیاهان ارزشمند و صادراتی و نظایر آن.
  6. بررسی و مطالعه نیازهای 15 کشور همسایه و اقدام جهت تامین آن
  7. ظرفیت خالی کارخانجات که برای هزاران نفر فرصت تولید فراهم خواهد نمود.
  8. بازرگانی اینترنتی
  9. مشاغل خدماتی
  10. بازیافت ضایعات و تبدیل آن به ثروت
  11. ارائه ماشینهای خانگی برای اوقات فراغت اعضاء خانواده
  12. فرآوری و تولید هزاران محصول گوناگون

تجربه کشور هند

بانک اشتغال علاوه بر امکانات و منابع داخلی از تجارب کشورهایی مانند هند که با ایجاد 500 مرکز کارآفرینی و 5/1 میلیارد جمعیت به رشد 5/12 درصد دست یافته اند.

در ارتباط مستقیم بانک اشتغال ایران با مراکز کارآفرینی هندوستان میلیونها ایده و فرصت شغلی وارد کشور خواهد شد.

تجربه کشور چین

این کشور با حذف 163 هزینه سه بار که بر دوش کالاهای ایران سنگین می کند یکباره با حذف آن بهای تمام شده کالا را چنان کاهش داده که موجب شگفتی جهانیان گردیده به نحوی که تجارب بشر در قرن بیستم به تاریخ پیوست و حال باید با این الگو به ایرانیان آموخت که چگونه بدون هزینه سر بار قیمت تمام شده را حتی با کشور چین رقابتی نمایند. در حقیقت تجربه کشور چین در ایران بومی سازی شده و محصولات ایران قابل رقابت گردد.

نحوه کارکرد بانک

  1. با اطلاع رسانی و تبلیغات بانک موجودیت خود را اعلام می دارد.
  2. با مراجعه به سایت بانک فرم سنجش توانایی روبروی متقاضی قرار می گیرد. در این فرم کلیه اطلاعات و امکانات متقاضی پرسش شده و تحت شماره خاصی در بایگانی ضبط می گردد.
  3. کارشناسی پرونده (اطاق فکر)

کارآفرینان و کارشناسان ورزیده ای که در بانک به اطاق فکر معروفند پرونده متقاضی را مطالعه و بررسی و از دل آن 2 یا 3 ایده استخراج می­نمائیم و ایده­ها را جهت انتخاب به­متقاضی اعلام می­دارند.

  1. آغاز فعالیت

متقاضی طرح تصویب شده را به جریان انداخته و می داند که هرگاه با سوالی یا با مشکل روبرو گردید با تلفن یا ایمیل کارشناس خود را در جریان قرار داده و راهنمایی خواهد شد. اطاق فکر از ایده تا عمل و تا زمان فروش محصول در کنار متقاضی خواهد ماند.

شعبات بانک اشتغال

این مجموعه دارای بخشهای زیر است

  1. کشاورزی مدرن
  2. صنعتی تولیدی
  3. بازرگانی
  4. فرهنگی
  5. خدماتی
  1. توزیع اطلاعات متقاضی

قسمت پذیرش پس از دریافت فرمها از سراسر کشور بفراخور درخواست متقاضی فرمها را به بخشهای مربوط ارسال می نماید و پس از بررسیهای اولیه هفته ای سه بار کلیه مسئولین بخشهای مختلف طی جلساتی موضوع را به بحث قرار می دهند و ایده مناسب را انتخاب می نمایند.

  1. روابط عمومی
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: باشگاهباشگاه اشتغال چیست؟ ایده بدهید از دهکده پول عالی بگیرید,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }