ایده بدید از دهکده جهانی پول بگیرید کشت گیاهان چند منظوره

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

ایده بدید از دهکده جهانی پول بگیرید کشت گیاهان چند منظوره

 

 

گیاهان چند منظوره

 

گیاهان چند منظوره

 

1.مقدمه :گیاهان چند منظوره از جمله گیاهانی هستند که دارای کاربردهای گوناگون بوده و اکثرا دائمی میباشند .این گیاهان قابل عرضه به بازار جهت مصرف در لابراتورهای داروئی ،عطاریها ،بازارهای صادراتی و قابل بسته بندی بصورت محصول نهائی میباشد .

2.نام بخشی از این گیاهان ،گیاهانی نظیر سالویا ،سانتولینا ،ارتیمیس ،تانسی ،سنبل الطیب ،زوفا ،اکیناسه  و نظایر آن میباشد .

3.فضای سبز: شهر تهران دارای 15000هکتار فضای سبز است که معمولادرگرانترین زمین ها (میادین و خیابانها )با بودجه ایی سنگین و آب تصفیه شده و نیروی انسانی گیاهان را کاشته و(گاهی چند بار در سال )و سپس برای دور ریختن و سوزاندن آنها مجددا هزینه های سنگینی را تحمل میکنند .چنانچه به 647 شهر درایران نظری بیفکنیم صدها هزار هکتار در کشور و هزاران میلیارد تومان بودجه صرف این فعالیت میشود .

حال چنانچه این اراضی جای خود را به گیاهان دائمی بدهد برای چند دهه سرمایه گذاری و هزینه تدارکات حذف شده و گیاهان تولید شده نیز قابل عرضه و فروش در بازار و لابراتوارها و قابل فراوری است .شاید بتوان خیابانها را به افراد جویای کار اجاره داده تاهم درآمدی برای شهرداری ایجاد شود و هم به رایگان این فضاها نگهداری شود و جمع اوری محصول نیز برای مستاجر منبع درامد و یا مواد اولیه برای فراوری باشد چنانچه با اهدای نمونه هائی از این گیاهان به شهرداریها ،گل فروشیها مجریان فضای سبز و خانواده ها موفق به اخذ سفارش قابل توجه گردیم میتوان از کشاورزان مناطق مختلف استفاده نمود و با سفارش به آنها نیاز مشتریان را تامین نمود .

4.فراوری و بسته بندی  با تولید این گیاهان میتوان محصولات گوناگون را طراحی و تولید ویا بسته بندی نمود .این محصولات در قالب داروئی ،غذائی ،آرایشی ،بهداشتی و غیره می باشد که ارزش افزوده قابل توجهی را بدنبال خواهد داشت

5. مشاغل خانگی

چنانچه در محل سکونت خود اطاق خالی تمیز و با متراژ مناسب در اختیار باشد با مراجعه به سایت www.mlsa.comثبت نام نمود و تقاضای مجوز تولید و بسته بندی  یکی از شاخه هامثل غذائی ،ارایشی ،بهداشتی ،داروئی را دریافت نمود و با مجوز به تولیدمحصولات گوناگون  پرداخت.

6.استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات :یکی از روشها متداول در جهان استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات است  که با عقد قرارداد و ثبت نام و آرم خود در مقابل پرداخت دستمزد و تامین مواد اولیه و بسته بندی آن به تولید محصولات با پروانه و مجوز کارخانه مورد نظر پرداخت.

7.تولید محصولات بدون مجوز :با استفاده از این گیاهان میتوان محصولاتی تولید نمود که نیازی به مجوز نداشته و قابل استفاده برای عموم باشد:مانند قرص برنج طبیعی ،خوشبوکننده ها آشپزی و غیره...

8.بهره مندی خانواده ها از گیاهان :پاره ای از این گیاهان میتواند در باغچه منازل و یا پشت بام تولید شده و بطور روزانه مورد استفاده خانواده قرار گیرد . به عنوان مثال گیاهان معطری که میتواند بصورت چای مصرف شود و یا دور کننده حشرات از منزل باشد و یا شکر موردنیاز خانواده را بطور طبیعی تامین نماید نظیراز گیاهان سانتولینا برای دورکردن حشرات ،وربن برای چای ،و استویا برای شکر

9. معرفی و عرضه گیاهان به خانواده ها:این گیاهان از طریق گل فروشیها میتواند به عنوان هدایا و جایگزین گلهای معمولی راه خود را به خانواده ها باز نموده و سالها مورد استفاده قرار گیرد.

10.گونه های مناسب برای اقلیمهای مختلف :متناسب با اقلیمهای گوناگون یا استان  های گوناگون انتخاب میگردد. که با شرایط اقلیمی آن دیار سازگار باشد .

امید است زمینه مناسبی برای اشاعه فرهنگ استفاده از گیاهان دائمی در کشور ما فراهم گردد.    

عکسهایی که در زیر اورده شده به ترتیب:

1-سنبل الطیب

2 -سالویا

3-وربن

4 و 5-اکی ناسه

6-سانتولینا

7-حرشف

8-استویا

9-لاواند

 

تصاویر: 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: ایده بدید از دهکده جهانی پول بگیرید کشت گیاهان چند منظوره,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }