پرسش و پاسخ: هر نوع بیماری که دارید بپرسید تا پاسخ ان را از طب وسلامت دهکده جهانی زنان بگیرید

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

پرسش و پاسخ: هر نوع بیماری که دارید بپرسید تا پاسخ ان را از طب وسلامت دهکده جهانی زنان بگیرید

 

 

í جواب دهي رزماري از چه زماني شروع ميشود وطول درمان تا چه زماني بايد ادامه داشته باشد؟

معمولاً یک ماه بعد از شروع درمان و طول درمان با توجه به وقفه های یک هفته ای بین دوره های یک ماهه استفاده از دارو تا بیش از یک سال هم توصیه می شود. چون سلامتی پوست و مو راحفظ می کند

í اين محصول ازچه زماني جوابدهي دارد وطول درمان آن تاچه زماني بايد ادامه داشته باشد - درطول اوليه مصرف اين دارو مشاهده ميشود كه ريزش بيشتر ميشود آيا اين ريزش طبيعي است . متشكرم

معمولاً ظرف مدت کمتر از یک ماه درمان با دوز مناسب و منظم اثرات دارو مشاهده می شود می توان تا رضایت کامل از درمان استفاده از دارو را ادامه داد .- تا کنون درمورد افزایش ریزش مو گزارشی نداشته ایم.

í جهت درمان انزال سریع در مردان دارویی وجود دارد

مرزنجوش کاهنده میل جنسی است با اینجال داروهای ضد افسردگی و آرامبخش مثل افشرده گل سرخ و یا افشرده پرتقال نیز برای درمان انزال سریع Premature Ejaculation توصیه می شوند.

í نام یک داروی گیاهی ضد کرم روده و معده ؟

اسانس های رازیانه ، ترخون ، آویشن ، دارچین و سیر البته کرمهای روده همگی با یک دارو دفع نمی شوند بهتر است پزشک پس از آزمایش نوع دارو را مشخص کند.

í آیا رزماری برای موهایی که به جهت هورمون مردانه (dht)است اثر گذار است و خاصیت خود را نشان میدهد .

بلی. مشکلی ایجاد نمی شود امتحان کنید.

í سلام و با عرض خسته نباشد اگر امکان دارد در مورد رزماری بیشتر توضیح دهید در ضمن این دارو عوارض هم دارد ؟

محلول رزماری محصولی است جهت پیشگیری از ریزش مو و تحریک رشد موها اين محلول از اسانس گياه اكليل كوهي با نام علمي Rosmarinus officinalis از خانواده نعنائيان (Labiatae) تشكيل شده است. مواد مؤثره اين محلول عبارتند از: آلفا پينن، سينئول، كامفر، كامفن،‌كاريوفيلن و برنئول . اسانس رزماري موجب اتساع عروق پوست و افزايش خونرساني و در نتيجه تغذيه بهتر فوليكولهاي مو شده، منجر به رشد و تبديل موهاي كركي به موهاي ضخيم مي‌گردد. همچنین اين اسانس، سبب رفع پوسته پوسته شدن ناحيه سر (شوره) مي‌گردد. جهت مصرف می بایست بعد از شستن ملايم و خشك نمودن ناحيه مورد نظر، 15-10 قطره از محلول را به ناحيه ماليده و براي مدت تقريباً دو دقيقه به آرامي ماساژ دهيد. حداقل تا 2 ساعت پس از مصرف محلول رزماري، از شستن محل خودداري نماييد. بدنبال 4 هفته مصرف مداوم و منظم، قطع ريزش موها مشهود مي‌گردد. در اين هنگام يك هفته مصرف رزماري را قطع نموده و مجدداً درمان را با مقدار توصيه شده ادامه دهيد. از خشك كردن بيش از حد موها (بوسيله سشوار و ساير دستگاههاي خشك كن) و تحت فشار قرار دادن آنها (مانند بستن با كش، تل،‌ گيره سر و ...) خودداري نماييد. این دارو نه تنها عوارضی ندارد بلکه روی اعصاب اثر مثبت دارد و فراموشی را کم می کند.

í باسلام برای لک صورت تقویت هورمونی و آفتاب خواهشمندم برایم اطلاعاتی بفرستید با تشکر

3

لاواند برای برطرف شدن لک های ناشی از هایپرپیگمانتاسیون  تغییر رنگ پوست به کار می رود معمولا باً استفاده از یک ضد لک بایستی از آفتاب دوری کرد و یا از یک کرم ضد آفتاب همزمان کمک گرفت.

 

í سلام.خسته نباشید.اگر ممکن است میخواستم تاریخچه شرکت را بدانم چون در داخل سایت پیدا نکردم . اطلاعاتی از قبیل سال تاسیس و.... اگر ممکن است به آدرس ایمیل من ارسال نمایید.با تشکر.

به قسمت "درباره ما" در سایت مراجعه نمایید.

í آیا در مورد اثرات گیاهانی مثل "سعد"،"کندر"،"زعفران"و عسل بر حافظه تحقیقاتی انجام داده اید و آیا در مورد تولید داروئی برای تقویت حافظه و یا جلوگیری از آلزلیمر اندیشیده اید؟

در حال حاضر خیر اما در برنامه تحقیقاتی آینده حداکثر تا یک سال دیگر از این گیاه جهت تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر استفاده خواهد شد.

í مطالبي در مورد اسانس مركبات بالاخص پرتقال و ليمو

عرق گل پرتقال : با روش تقطیر از گلبرگ های شکوفه های پرتقال بدست می آید کاربرد اصلی آن تقویت کننده یا شوینده معطر در Skin – Care است مخصوصاً اگردر کرمها یا روغن های ماساژ حاوی بهارنارنج به کار رود برای پوست های چرب مفید است زیرا قابض تر از گلاب است. درصنعت داروسازی از عرق گل پرتقال به عنوان پایدار برای ساختن لوسیون های مورد استفاده در فرآورده های ضد آکنه نیز استفاده می شود. مصارف تغذیه ای آب گل پرتقال در آشپزی برای تامین طعم و بوی دلپذیر مواد غذایی از جمله کیک و بیسکویت است. به لیمو : با روش تقطیر با بخار از ساقه های گل دهنده گیاه به لیمو بدست می آید و به علت مقادیر ناچیز روغن حاصل از تقطیر قیمت زیادی دارد. به لیمو محرک عالی سیستم گوارش ،تقویت کننده معده و ضد اسپاسم است. روغن به لیمو یک تب بر مناسب است و در این مورد به صورت چای یا دم کرده تهیه شده از برگهای تازه یا خشک مورد استفاده قرار می گیرد. اسانس به لیمو آرامبخش ملایم است و به برطرف شدن بی خوابی کمک می کند که مخصوصاً درمصرف توامان به لیمو و اسطو خدوس (لاواند) به صورت استحمام در وان اثر بخش است. بهار نارنج : روغن بهار نارنج از گل های نارنج تهیه می شود و به صورت گسترده در عطر سازی کاربرد دارد. روغن بهار نارنج واجد خواص ضد افسردگی ،ضدعفونی کننده ، ضد اسپاسم ، افزاینده میل جنسی و یک آرامبخش ملایم است و به ویژه برای رفع اضطراب قبل از رویدادهای پر استرس مانند مصاحبه، امتحان ، آزمون رانندگی موثر است. بهار نارنج یک روغن بسیار با ارزش برای درمان بی خوابی مخصوصاً بامنشاء اضطراب است و بهتر است قبل از خواب به صورت استحمام مورد استفاده قرار بگیرد. و یایک لیوان عرق بهار نارنج میل شود. لیمو شیرین : اسانس لیمو شیرین از فشردن پوست خارجی آن بدست می آید. توانایی لیمو شیرین در تحریک گلبولهای سفید خون برای دفاع از بدن در برابر عفونت از خواص بسیار مهم آن است لذا در درمان زخم های پوستی و بیماریهای عفونی ارزشمند است البته در این موارد مشاوره با پزشک اهمیت حیاتی دارد . لیمو شیرین به کاهش در جه حرارت بدن درحالاتی چون آنفلوآنزا و برونشیت کمک می کند.

í با سلام چرا قیمت محصولات را در سایت وارد نمیکنید تا خرید از طریق سایت و با اگاهی انجام شود؟ با تشکر

در برنامه کاری شرکت گذاشتن قیمت محصولات در سایت قرار دارد ولی بیشتر برای پشتیبانی خارج از کشور است در ایران داروخانه های سراسر کشور محصولات ما را عرضه می کنند.

í باسلام ، لطفا در رابطه با چگونگي كشت و فرآوري گياه الوئه ورا مرا راهنمايي كنيد. با تشكر

گیاه آلوئه ورا یا صبر زرد از گیاهان گوشتی و آبدار بوده و تکثیر آن از طریق پاجوش ریشه دار صورت می گیرد در مناطق جنوبی و در فضای باز قابل تکثیر و تولید می باشد و در مناطقی که دارای زمستان سرد می باشد در شرایط گلخانه قابلیت کشت را دارا می باشد قسمت مورد استفاده، ژل موجود در برگ های آن می باشد که به صورت مکانیکی یا با دست انتهای برگ برش داده می شود و سپس برگ به دو قسمت تقسیم شده و با ابزاری مانند قاشق های استیل نسبت به استخراج ژل آن اقدام می کنند پس از استخراج با همزن هموژن شده و سپس فیلتر می شود البته جهت پایداری آن از یک سری مواد نگهدارنده استفاده می شود در جریان استخراج ژل باید به این نکته توجه نمود که شیرابه ای که حاوی آلوئین می باشد داخل ژل نشود.

í قیمت هر کیلو باریجه چقدر است

حدود 8 الی 10 هزار تومان برحسب مرغوبیت معامله می شود

í فرموله کردن اسانس برای استفاده در شامپو

اسانس های طبیعی بهتر است در موقع مصرف شامپو به نسبت 2 درصد در ظرف شامپو ریخته و تکان داده شود چون تعدادی از اسانس ها در شامپوها مخصوصاً شامپو هایی که استاندارد نیستند پایداری ندارند.

í ترکیب عصاره سیر و سدر چیست؟

سیر میکروب کش است ضد نفخ است چربی و قند خون را کاهش می دهد سدر التیام بخش و ضد حساسیت پوستی و پاک کننده است

í فرموله کردن اسانس برای مصرف در کارخانجات غذایی چگونه است؟

این یک رشته علمی است که در رشته شیمی پس از فوق لیسانس در دانشگاههای خارج تدریس می شود ولی اگر کسی علاقمند باشد و شیمی خوانده باشد می تواند با خودآموزی به موقعیت دلخواه خود برسد.

í سلام فرزند 16 ماهه پسری دارم که مدتی است کم اشتها گردیده برای خوش اشتهائی ایشان چه تجویز می فرمائید؟با تشکر

شربت اشتهاآور باریج اخیراً در داروخانه ها توزیع شده است به خوبی جواب می دهد خریداری و استفاده شود بهتر است به پزشک نشان دهید

í مقدار دوز رازیانه برای درمان فیبروم؟

15 الی 20 قطره دوبار در روز مصرف شود امید است نتیجه خوبی بگیرید

í با عرض سلام می خوستم بدونم که داروئی برای پسوریازیس هست یا نه اگر در دست تولیده چه موقع آماده میشود ؟

دارویی در حال تحقیق داریم امیدواریم اثر بخش باشد حدود شش ماه دیگر تماس بگیرید.

í با سلام و تشکر میخواستم بدانم برای بوی بد دهان چه گیاه دارویی را تجویز میکنید؟

شیرین بیان – رازیانه – نعناع فلفلی ........................

í در مورد خواص زل رزماری بگوئید ؟ آیا همان خواص لوسیون را دارا است ؟

ژل رزماری در واقع ژلی است که در آن موادی از رزماری که از رشد میکروبها و شوره سر نیز جلوگیری می کند و برای افزایش حافظه هم مناسب است وجود دارد. محلول رزماری دارو است و با ژل فرق دارد.

í بهترین تقویت کننده مژه چیست وچگونه باید تهیه کرد

از محلول رزماری استفاده کنید مواظب باشید در چشم نرود کافیست بالای بالای پلک آنرا با احتیاط بمالید اگر کمی در چشم رفت با آب سرد بشویید عوارض ندارد و فقط می سوزاند

í خود ارضایی یا استمناء چه عوارض و راه های درمانی دارد

ـ عوارض خود ارضائی: الف ـ عوارض روحی و روانی: از جمله مشکلات عمده در زندگی زناشوئی (مانند انزال زودرس، ناباروری)، خستگی زودرس، بی‌حوصلگی و عصبانيت اضطراب، افسردگی، گوشه گيری و خواب آلودگی، کاهش تمرکز. ب ـ عوارض جسمانی: از جمله پوکی استخوان، ديسک کمر، کم‌بينی يا دوبينی، لاغری، کاهش توليد اسپرم وسردرد و … برای درمان: از تنها بودن خودداری کنيد، از نگاه کردن به اندام جنس مخالف، عکس، فيلم، تصاوير و مطالب تحريک کننده خودداری نمائيد. قبل از خواب مثانه خود را تخليه کنيد و غذای سبک ميل نمائيد. از پوشيدن لباسهای تنگ و چسبان خودداری کنيد. به‌روی شکم نخوابيد، ورزش کنيد، به اعتقادات مذهبی پای‌بندی بيشتری داشته باشيد و فرائض مذهبی را انجام دهيد. با افزايش فاسله زمانی بين دفعات اقدام به خود ارضائی، بتدريج به مرحله ترک کامل آن نزديک خواهيد شد (مثلاً طی 3 ماه).

í سلام خواهرزاده ای 6 ساله ای دارم که بسیار کم اشتها میباشد راه حل شما برای برطرف کردن این مشکل چیست؟

درصورتيکه بيماريهای انگلی، کم‌خونی، مشکلات تيروئيد، عفونت‌های ادراری و …. در خواهرزاده شما وجود ندارد و بررسی‌های لازم صورت گرفته است، از شربت اشتها آور باريج کمک بگيريد.

í با سلام. اطلاعات جامع و كاملي در مورد توليد دارويي آلوئه ورا مي خواستم مثلا براي كشت انبوه از كجا آن را خريداري كنم و چه مشخصاتي داشته باشد مثلا از چه رقمي باشد ماده موثره آن چقدر باشد و ...؟ از شما ممنونم.

آدرس پستی خود را مشخص نمایید تا یک جلد نشریه آماده خدمت شما ارسال شود.

í آيا شركت شما، عصاره‌ي گياهان دارويي شنبليله و ريشه‌ي شيرين بيان را توليد مي‌كند؟ اگر خير، آيا در ايران اين محصولات توسط شركت‌هاي ديگر توليد مي‌شوند؟ (توسط كدام شركت‌ها)

امکان تولید هر دو عصاره ممکن می‌باشد ولی شرکتهائی اختصاصاً عصارۀ شیرین‌بیان تولید می‌کنند. در استان فارس و استان کرمانشاه می‌باشد.

í با سلام لطفاٌ دارویی جهت درمان عفونتهای تکرارشونده مثانه زنان و کودکان معرفی نمایید.با تشکر

در حال حاضر در بازار داروئی ايران داروی گياهی برای درمان عفونت‌های تکرار شونده مثانه وجودندارد.

í با عرض سلام چه دارویی جهت دفع سنگ کلیه موثر است؟

قطره خوراکی سنکل، عرق خارشتر، آب ترب سياه

í ایا دارویی برای درمان چاقی دارید یا دارویی که جلوی اشتهای زیاد را بگیرد

13ـ قطره‌های خوراکی ليمو ترش و زيره برای درمان چاقی به کار می‌روند.

í آیا محصولات شما دارای پروانه ساخت و پروانه بهره برداری از وزارت بهداشت میباشد؟

بلی

í خواص روغن سیر چیست . ومنابع تهیه آن را معرفی فرمایید

در پيشگيری و درمان تصلب شرائين، فشارخون بالا، سرماخوردگی، سرفه، برونشيت، مشکلات گوارشی، هايپرليپدمی (افزايش چربيهای خون)، ديابت (بيماری قند) به کار می‌رود و واجد خواص متعدد ضدميکروب، ضداکسيداسيون و تقويت سيستم ايمنی است.

í 20 سالمه مدتيه موهام ريزش كرده البته اين ريزش برميگرده به تابستون كه موهام مثل طناب به دور هم گره ميخورد كوتاش كردم باز درست نشد فكر كنم مو خوره بود البته تابستون قبل 1 ماهي ازش استفاده كردم اين تابستون به موهام نرسيديم و خوب ازش نگهداري نكردم ‍‍ژل ميزدم خلاصه سرتونو درد نيارم من از رزماري ميتونم اين رو انتظار داشته باشم كه موهام اونقد خالي نشده شايد به چشم نخوره ولي واسه من زياده من حدود 3هفته است كه استفاده ميكنم ابته موهامو كچل كردم تا خوب به ريشش بخوره چقد بايد استفاده كنم تا موهاي قبليمم بي

استفاده از مکمل‌هائی از قبيل قرص آهن و کپسول سولفات روی همراه با يک شامپوی مناسب از قبيل فلفل يا جینسنگ و ادامه درمان با قطره موضعی رزماری و دوری از استرس‌ها توصيه می‌شود.

í باسلام لطفا داروی گیاهی که بتوان باآن شب ادراری یک بچه 15ساله رادرمان کرد معرفی کنید. باتشکر

در صورتيکه بيماری خاصی علت شب ادراری نباشد استفاده از دم‌اسب صحرائی (Equistum aruense)، بارهنگ [و اسفرزه (Plantaga mayor)] و ريشه گل ختمی (Althea officinalis) در بهبود بی‌اختياری شب ادارای مفيد است.

í چند سالی است که دچار بیماری پسوریازیس شده ام خواهشمندم چنانچه دارویی برای درمان آن دارید آنرا به من معرفی کنید

3

    از روغن گل مغربی برای موارد خفيف پسوريازيس استفاده شده است.

 

í با سلام ایا دارویی برای روشن شدن الت تناسلی وجود دارد؟ من از این مشکل بسیار رنج میبرم.به دکتر زنان هم مراجعه کرده ام و داروهای( تریامسینولون استونایدان) و(هیدروکینون)را پیشنهاد کردند.حالا ایا دارویی قوی تر از این داروها وجود دارد راهنماییم کنید.

ضدلک لاواند

í با عرض سلام می خواستم بدانم آیا تغییر شکل آلت مردان که در اثر شکستگی خفیف ایجاد می شود عوارضی برای شخص دارد و اگر دارد راه درمانش و هزینه تقریبی آنرا لطف کنید بگویید با تشکر فراوان

متخصص اورولوژی مراجعه شود

í می خواستم بدانم آیا انزال زودرس و ناباروری که ناشی از خود ارضایی باشد قابل درمان است باتشکر

بله

í سلام ایا دارو گیاهی برایه درمان جنسی و بزرگ نمای الت وجود دارد

بله

í باسلام ایا دارویی برای روشن شدن پوست الت تناسلی زنان دارید؟

بله، ضدلک لاواند

í ایا مصرف لوسیون رزماری در حاملگی مجاز است؟ با تشکر

در 3 ماه اول حاملگي استفاده از هيچ دارويي مگر در صورت ضرورت و حياتي بودن درمان توصيه نميشود. مصرف موضعي رزماري در مبتلايان به فشار خون بالا و سردردهاي ميگرني توصيه نميشود. بهتر است مصرف موضعي لوسيون رزماري در مقادير توصيه شده به بعد از حاملگي موكول شود.

í باسلام45سال سن دارم می خواستم بدانم ایا برای لک بینی های مکرر رحمی داروی گیاهی وجود دارد که ان را بهبود بخشد قطع کند ؟

توصيه ميشود با مراجعه به پزشك علت را معلوم سپس درمان نماييد.

í سلام آیا دارویی برای دیسک گردن که دیسک داخل زده باشد برای درمان و یا تسکین سریع وجود دارد لطفا راهنمایی فرمایید

در مورد وضعيت بيان شده اگر تغيير وضعيت ديسك موجب اثرات فشاري روي ريشه هاي اعصاب شده لازم است علت برطرف گردد با اينحال مسكن هاي موضعي ممكن است تاثيراتي در تخفيف درد داشته باشند مانند كرم كپكس، محلول C.M ، پماد رزماري و ...

í یقه گیاه به کجای آن گفته می شود؟

حد فاصل ریشه تا تنه یا ساقه گیاه را یقه می‌گویند.

í برای حجیم شدن عضلات بدن در ورزش بدنسازی استفاده از چه محلولی را تجویز می کنید؟

3

توصيه اينجانب اينست که از 10 قانون کريست کـورمــيرز استفاده کنيد تا در زماني کوتاه به حجم دلخواه خـود دسـت پيدا کنيد وگرنه بايد منتظر عوارض هرگونه دارو براي حجيم نمودن عظلات باشيد.

قانون کورميرز عبارتند از:

1- در هر ست از وزنه هاي دلخواه استفاده کنيد.

شايد کار کردن با دستگاه براي شما چندان خوشايند نباشد. زماني که مي خواهيد حجم اضافه کنيد بايد از دمبل استفاده کنيد. کارکردن با دمبل باعث مي شود تا تمام ماهيچه هاي فرعي و اصلي شما به کار گرفته شوند و اين کار حجم بيشتري را به آنها اضافه مي کند. هر چه حرکت قسمت هاي مختلف بدن بيشتر باشد (که اين امر با استفاده از دمبل ميسر خواهد بود) ماهيچه هاي بيشتري به کار گرفته مي شوند و نتيجه بهتري مي گيريد.

2- حرکات ترکيبي

به خاطر داشته باشيد که شما قصد داريد تا حجم کليه بافت هاي ماهيچه اي بدن خود را افزايش دهيد. برخي از مربيان بدن سازي تصور مي کنند که بايد بر روي هر ماهيچه به طور مجزا کار کرد اما شما بهتر است به نصيحت هاي کريس کورميرز گوش کنيد تا ماهيچه هايتان بيشتر از هر موقع ديگري رشد کنند. انجام تمرينات ترکيبي به هر ماهيچه فضاي بيشتري براي رشد کردن مي دهد.

3- قسمت هاي قابل رشد را پيدا کنيد.

پيش از هر چيز بايد قسمت هايي از بدن را که ماهيچه آنها نياز به کار بيشتري دارند را پيدا کنيد و هر زمان که باشگاه مي رويد سعي کنيد ابتدا بر روي آن قسمت ها کار کنيد. اغلب افراد برخي قسمت هاي بدنشان "ورزيده" تر از ساير قسمت ها است. بنابراين سعي کنيد توجه خود را بر روي آن قسمت هايي که نياز به کار بيشتري دارند معطوف کنيد.

4- ببينيد کدام تمرين باعث ايجاد بيشترين ميزان حجم در بدن شما مي شود.

با تمرين و تجربه شما به اين مطلب پي مي بريد که با استفاده از کدام تمرين ميتوانيد ماهيچه هاي خود را حجيم تر کنيد. بنابر اين اگر مي خواهيد ماهيچه هايتان ورزيده شوند، حرکات و تمرين هاي مختلف را امتحان کنيد و ببينيد کداميک از آنها براي شما مفيدتر واقع مي شوند. بار ديگر هم بايد گفت که سعي کنيد بيش از هر چيز بر روي حرکات با دمبل تکيه کنيد چرا که بهترين حرکت براي حجم آوردن همين تمرينات با دمبل هستند.

5- به خود آسيب نرسانيد.

ترکيبي از تمرين هاي طاقت فرسا به همراه وزنه هاي سنگين، خطر بروز جراحت و آسيب ديدگي را تا حد زيادي افزايش مي دهد. بيشتر بدن سازها به دليل پارگي زرد پي، جابه جا شدن ديسک کمر، و فشارهاي شديد به دليل بلند کردن وزنه هاي سنگين مجبور به ترک حرفه خود مي شوند. بايد خيلي مراقب باشيد و حتما پيش از شروع تمرينات بدن خود را به خوبي گرم کنيد و به تدريج شدت تمرينات را افزايش دهيد.

6- از حد متناسب ست ها بهره ببريد.

کورميرز پيشنهاد مي کند که به طور روزانه در 16 تا 20 ست به ورزش بپردازيد. اگر يک بدن ساز حرفه اي نيستيد روزي 12 تا 16 ست نيز براي شما کفايت مي کند. ست ها را براي هر گروه از ماهيچه ها به طور جداگانه انجام دهيد تا احساس خستگي کنيد. اين کار باعث مي شود که بهترين نتيجه را از تمرينات خود بگيريد. سعي کنيد در طول يک روز بر روي بيش از 2 قسمت از بدن خود کار نکنيد چرا که اين کار باعث تلف شدن انرژي بيش از اندازه بدن شده و مانع حجيم شدن عضلات بدن مي شود.

7- حرکات را نشماريد.

هيچ شماره مطلوب از حرکات وجود ندارد. بيشتر بدن سازها انجام 4 ست از 4 تا 5 حرکت محتلف در طول يک روز را پيشنهاد مي کنند. همانطور که در بالا نيز اشاره شد اين امر به شما بستگي دارد که تا چه حد راغب به پرورش اندام خود هستيد. بدن ساز هاي حرفه اي معمولا از مکمل هاي غذايي استفاده مي کنند که اين امر به آنها توانايي نيروي بيشتري را بخشيده و به آنها در پرورش عضلات کمک بيشتري مي کند.

8- تکرار مداوم.

کورميرز تمرينات سنگين را به همراه تکرار فراوان پيشنهاد مي کند. به عنوان مثال وزنه 22 کيلويي را بلند کنيد و سپس تا آنجا که مي توانيد آنرا بالاي زمين نگاه داريد. آنقدر به بدن خود کشش دهيد تا ديگر حتي يک سانتي متر هم نتوانيد آنها را بيشتر بکشيد.

9- توانايي خود را سبک سنگين کنيد.

گاه گاهي با اضافه کردن يکي دو ست ديگر، بيشترين ميزان توانايي خود را محک بزنيد. البته به خاطر داشته باشيد که هر گاه تمرين هاي شديد به همراه وزنه هاي سنگين را انجام مي دهيد خطر بروز جراحت تا حد زيادي افزايش پيدا مي کند. بنابراين وزنه را به ترتيب اضافه کنيد و اين کار را تا زماني که يکبار بيشتر نتوانيد وزنه بزنيد ادامه دهيد. به طور مثال زمانيکه در حال محک زدن حرکت پرس سينه هستيد از يک وزن معقول شروع کنيد و رفته رفته وزنه را سنگين کنيد تا زماني که حتي يک کيلوگرم بيشتر را هم نتوانيد تحمل کنيد.

10- گوشت مصرف کنيد.

بدن شما در حين انجام چنين ورزش هايي نياز به پروتئين دارد تا بتواند حجم بياورد. هر چه پروتئين مصرفي بيشتر باشد بالطبع نتيجه بهتري خواهيد گرفت. ماهيچه گوشت قرمز را به رژيم غذايي خود اضافه کنيد چرا که يکي از منابع غني پروتئين مي باشد. خيلي ساده است: ترکيبي از رژيم غذاي با پروتئين بالا و انجام حرکات ورزشي مناسب به شما کمک مي کند تا ماهيچه هايتان را آنطور که هيچ گاه فکرش را هم نمي کرديد پرورش دهيد.

 

í با سلام وخسته نباشید : می خواستم درمورد سطح زیرکشت گیاه اکالیپتوس چه در داخل موسسه و چه درسطح کشور چقدر می باشد ودیگر اینکه مقدار قیمت برگ اکالیپتوس درسال 85 حقدربوده است . ایا این گیاه به خارج ازکشور صادر خواهد شد؟خواهشمنداست در اسرع وقت پاسخ گو باشید. متشکرم

گیاه اکالیپتوس با توجه به شرایط آب و هوائی در شرکت کشت نمی‌شود. جهت اطلاعات آماری به مؤسسۀ تحقیقات جنگلها و مراتع مراجعه نمائید (اتوبان کرج ـ بعد از پیکان شهر).

í من مدت ده روز است از شربت اشتها اور باریج استفاده می کنم اما هیچ تغیری در اشتهایم صورت نه گرته؟

با اين مدت مصرف نميتوان اظهار نظر كرد. همانطور كه مستحضريد تغيير اشتها به فاكتورهاي متعددي بستگي دارد.

í با سلام ایا دارو یا بخوری برای سرماخوردگی شدید وجود دارد.من هشت روز است که سرماخورده ام ان هم بصورت خشک یعنی فقط گلو یم درد میکند وعطسه و ابریزش بینی ندارم.

به نظر ميرسد با علائمي كه بيان فرموديد، مشكل شما از مرحله سرماخوردگي گذشته باشد و ابتلا به عفونت هاي غير ويروسي ( باكتريايي ) مطرح باشند. لذا توصيه ميشود ضمن مراجعه به پزشك در مورد استفاده از قطره خوراكي توسيوين ، بخور اكاليپتوس ، قرص فيتوكلد، قرص اكي هرب ، قرص مكيدني آلتادين و.... مشورت نماييد .

í ایا استریا درمان دارویی دارد؟

در پيشگيري از استريا ميتوان از روش هاي گوهر درماني ( آروماتراپي) مانند ماساژ با تركيب اروماتراپي لاواند ( اسطوخدوس) يا توصيه طب سنتي مانند روغن بنفشه بادام بصورت ماليدني استفاده كرد . در خانم هاي حامله استفاده از تركيب آروماتراپي لاواند بصورت كرم 5/1-1 درصد به حفظ نرمي و انعطاف پوست شكم كمك نموده و از بروز ترك هاي پوستي پيشگيري ميكند اما توجه به نكات زير الزامي و حائز اهميت است:1- قبل از هرگونه اقدامي؛ از نظر رژيم غذايي ، ورزش ، سابقه پزشكي ، سابقه حاملگي هاي قبلي ، مشكلات احتمالي در ستون فقرات ، وجود واريس و.....با پزشك مشورت گردد.2- در صورتيكه انجام ماساژ توصيه گرديد ؛ ماساژ شكم با حركات كاملاً ملايم و بدون هيچ فشاري به مدت حداكثر 5 دقيقه در روز از هفته 12 حاملگي به بعد شروع ميشود.2- قبل و بعد از ماساژ از خوردن غذاهاي سنگين و نوشيدن آب زياد اجتناب شود . 3- حداقل تا 8-6 ساعت بعد از ماساژ حمام نكنند تا جذب به خوبي صورت گيرد .

í بنده قصد راه اندازی یک فروشگاه گیاهان دارویی در استان خوزستان را دارم برای تهیه داروهای شرکت شما باید به کجا مرجعه کنم؟

درخواست خود را طی نامه ای خطاب به مدیر بازرگانی شرکت به شماره 08664362187 فکس نمایید در اسرع وقت راهنمایی خواهید شد.

í اطلاعاتی در مورد بیماری MS میخواهم

Multiple Sclerosis(MS) يك بيماري التهابي و از بين برنده ماده ميلين(demyelinating) است كه با وجود ضايعات(پلاك هاي) متعدد در ماده سفيد سيستم عصبي مركزي(CNS)، تخريب غلاف ميلين فيبرهاي عصبي، ارتشاح سلولهاي التهابي دور عروق و Gliosis( اسكار ، جوشگاه) مشخص ميشود. MS را شايعترين علت اختلال عملكرد اعصاب در جوانان سنين 40-20 سال ميدانند. معمولاً زنان 2 برابر مردان مبتلا ميشوند. علت ايجاد MS ناشناخته است با اينحال علل ويروسي، محيطي و استعداد ژنتيكي را دخيل ميدانند. علائم و نشانه هاي MS : تاري ديد ، دوبيني ضعف حركتي بصورت خستگي، اختلال در راه رفتن، نداشتن چالاكي در حركت و افزايش فعاليت سيستم عصبي خودكار( افزايش رفلكس ها) اختلالات حسي مانند افزايش يا كاهش حس درد يا لمس كاهش حس درك(proprioception) و تعادل عضلاني درد، تشنج،سرگيجه، لرزش، سفتي اختلات عملكرد مثانه و...... افسردگي، مشكلات روحي و.... تشخيص MS : براي MS تست تشخيصي اختصاصي و قطعي وجود نداردو تشخيص بيماري بر اساس سابقه تظاهرات باليني متناوب است كه بيمار را روز به روز ناتوان تر ميكند. معاينه و تستهاي ازمايشگاهي براي كمك به تشخيص مفيدند. بررسي مايع نخاع(CSF)نشانگر افزايش پروتئين ،افزايش ايمونوگلوبولين G و نسبت ايمونوگلوبولينG مايع نخاع به آلبومين مايع نخاع بيشتر از 7/1 است. انجام MRI ، CT scan و....از جمله روشهاي تشخيصي هستند. درمان MS: داروهاي ضد التهاب و سركوب كننده سيستم ايمني بدن شدت حملات اوليه و شديد شدن بيماري را كاهش ميدهند.تاكنون دارويي توليد نشده تا از پيشرفت بيماري جلوگيري كند. اقدامات نوتواني، فيزيوتراپي و اقداماتي از اين قبيل نيز بكار ميرود. درمانهاي دارويي شامل استفاده از متيل پردنيزولون و پردنيزون - داروهاي سركوبگر سيستم ايمني مانند متوتركسات، آزاتيوپرين، سيكلوفسفاميد،سيكلوسپورين A – اينترفرون بتا1a و 1b – كوپليمرI - آمانتادين يا پمولين – ايزونيازيد همراه با ويتامين B6 – اكسي بوتينين و پروپانتلين - بكلوفن ، كلونازپام، پريميدون يا اندانسترون – كاربامازپين، فني توئين يا آمي تريپ تيلين ميباشد كه درجهت درمان علائم بيماري و كاهش شدت ان است. از روش هاي جراحي نيز استفاده ميشود. از نظر درمانهاي مكمل و جايگزين درمانهاي تغذيه اي در كاهش التهاب و كند نمودن پيشرفت MS مفيدند. ممكن است تكنيك هاي مراقبه، يوگا در كاهش اثرات استرس مفيد باشند. تغذيه حذف غذاهاي تصفيه شده (refined foods)، الكل، كافئين، چربيهاي اشباع ( مانند فراورده هاي تهيه شده از حيوانات) و مواد افزودني (مخصوصاً مونو سديم گلوتامات و آسپارتام. اجتناب از مواد غذايي حساسيت زا مانند گندم، لبنيات ،تخم مرغ ،سويا ، مركبات، گوجه فرنگي، غلات ،شكلات، ماهي و بادام زميني. درصد زيادي از بيماران مبتلا به MS به غذاهاي حاوي گلوتن حساس هستند. خوردن غذاهاي حاوي پروتئين زياد و روغن هاي ضد التهاب ( آجيل ، دانه ها و ماهي آبهاي سرد ) و مقادير كم از حبوبات كامل همراه با سبزيجات نارنجي ، زرد و سبز تيره استفاده از روغن هاي امگا 6 ( روغن گل گاوزبان ، گل مغربي و انگور سياه)به ميزان 1500 ميلي گرم 3-2 بار در روز براي كاهش التهاب همراه با روي( zinc) 30 ميلي گرم در روز و سلنيوم 200 ميكرو گرم در روز براي افزايش سوخت و ساز اسيدهاي چرب . ويتامين هاي ب كمپلكس مخصوصاً B12 (1000 ميكروگرم در روز) و B6(100 ميلي گرم در روز) همچنين مواد معدني مانند كلسيم ( 1000ميلي گرم در روز ) و منيزيوم (500 ميلي گرم در روز ) عملكرد اعصاب را بهبود مي بخشد. ويتامين C ( 1000 ميلي گرم 3 بار در روز)، ويتامين E ( 400 واحد بين المللي در روز و كوانزيم Q10 (100 ميلي گرم 2 بار در روز) اثرات آنتي اكسيدان محافظت كننده دارند . گياهان گياهان بصورت عصاره خشك (حب دارو ، قرص يا كپسول )، چاي يا تنطور مورد استفاده قرار ميگيرند. گياهان غني از بيو فلاونوئيدها اثرات آنتي اكسيدان دارند و بافتهاي كلاژن را پايدار ميكند. استفاده از 2-1 فراورده زير توصيه شده است : گياه سرخ وليكHawthorn(Crataegus monogyna) 200 ميلي گرم 3-2 بار در روز ، گياه جينكو Ginkgo(ginkgo biloba) 120 ميلي گرم از عصاره استاندارد 2 بار در روز بويژخ در بيماران مبتلا به اختلالات شناختي ؛ كوئرستين (250-100 ميلي گرم 3 بار در روز )مخصوصا ً در صورت مصرف غذاهاي حساسيت زا. براي تغذيه سيستم عصبي و كمك به پيشگيري از يبوست مخلوط مساوي از گياهان زير توصيه شده است: Oatstraw(Avena sativa) ، گياه بشقابي skullcap(scutellaria laterifolia) ، اسطوخدوس lavender(lavendula angustifolia) ، فرنجمشك Lemon balm(Melissa officinalis)، گل ساعتيPassionflower(Passiflora incarnate) و گياه دم اسبHorsetail(Equisteum arvense) كه به ميزان 3-2 فنجان چاي در روز يا 60-30 قطره تنطور 2 بار در روز استفاده مشود. از هوميوپاتي، طب سوزني و ماساژ با اسانس هاي گياهي نيز استفاده شده است. معمولاً 70 % بيماران بدنبال حمله اوليه MS وارد مرحله عود- تخفيف بيماري ميشوند. 15-10 % وارد مرحله پيشرونده مزمن ميشوند. تقريباً20-15% بيماران وارد يك مرحله خوش خيم شده و هرگز دچار نقائص دائمي نميشوند. عود بيماري در طي حاملگي كاهش مي يابدو حاملگي با ثبات كلينيكي يا بهبود علائم همراه است.با اينحال 3 ماه بعد از زايمان افزايشي در بدتر شدن بيماري مشاهده ميشود.

í موارد استفاده گیاه خرخیاری چیست؟

خیارخر یا خرخیار (En. Squirting cucumber) نام علمی: Ecballium elaterium از خانوادۀ Cucurbitaceae مشخصات: گیاهی علفی، چندساله، ساقۀ ضخیم خوابیده، پوشیده از کرکهای زبر و خشن، برگها متناوب، پهن و دارای بریدگیهای کم‌عمق با دمبرگ دراز پوشیده از کرک بدون پیچک، گلها زرد کوچک و نر و ماده جداگانه روی یک پایه. میوه شبیه بلوط دراز، پس از رسیدن به رنگ سبز مایل به زرد پوشیده از تار زبر، طعم بسیار تلخ، پس رسیدن میوه، سوراخی در محل اتصال میوه به دمگل ایجاد شده و تخمها با سرعت و شدت و با صدا به خارج پرتاب می‌شوند. ریشۀ آن بزرگ و سفید است. خواص و کاربرد: رسوب خشک شدۀ مغز خیار که در بازار به نام الاتریوم وجود دارد، خاصیت تخدیر دارد و در موارد مالاریا و هایدروفوبیا که بیماری ترس از آب است و در اثر گاز گرفتن حیوانات هار در انسان عارض می‌شود و به هاری معروف است نیز به کار می‌رود. مسهل و تخلیه‌کنندۀ بسیار قوی است همچنین خوراک زیاد آن ایجاد مسمومیت، دل‌پیچه و سردرد می‌کند. از نظر طبیعت، گرم و خشک است و طبق اطبا سنتی، پاک‌کنندۀ دماغ، مسهل صفرا، بلغم خام و زردآب است و برای لقوه، فلج، صرع، کزاز، سردرد، دردهای مفاصل، نقرس، سیاتیک، سرفۀ سرد، تنگی نفس، گازها، استصقاء، یرقان سیاه، بواسیر، خرد کردن سنگ کلیه و مثانه، قاعده‌آور و ازدیاد ترشح ادرار نافع است. خوردن دم کردۀ آن برای جذام مفید است.

í در هفته های اول حاملگی که هنوز حاملگی ام مشخص نشده بود بابونه مصرف کرده ام. برای جنین ضرر دارد؟

معمولاً اثرات ناخواسته اي مورد انتظار نيست.

í با سلام وخسته نباشید جهت افزایش اشتها در بچه ها چه مکملی توصیه می کنید؟ با تشکر

شربت اشتها آور باريج

í درمان افت دهان از محلول ميرتكس استفاده نموده ولي هيچگونه اثر در درمان بيماري نداشته است

آفت دهان علت هاي مختلفي دارد ، دارويي كه قادر به كنترل تمامي علل ايجادكننده آفت باشد موجود نيست با اينحال بسياري از افرادي كه مبتلا به آفت دهان بوده اند از فراورده هاي حاوي گياه مورد از جمله ميرتكس رضايت داشته اند.

í بر روی برچسب داروی mg نوشته شده فقط یک هفته استفاده شود در صورتیکه پزشک مصرف این دارو را به علت بیماری شقاق یک ماه برای من تجویز نموده لطفا در موردعوارض احتمالی آن توضیح دهید.

درمان با M.G حداقل 7 تا 10 روز است با اينحال پزشك معالج با در نظر گرفتن فاكتورهاي مختلف مدت درمان را تعيين ميكند. احتمال ایجاد واکنش‌های حساسیت موضعی در مصرف بیش از مقادیر توصیه شده وجود دارد.

í در سايت به اين نكته اشاره شده بود كه مبتلايان به سردرد ميگرني از قطره رزماري نبايد استفاده كنند. من به صورت دوره اي دچار سردرد ميگرني مي شوم و مدت يك ماه است كه از قطره استفاده مي كنم.آيا مشكلي پيش مي آيد؟

تركيبات موجود در رزماري باعث ديلاتاسيون عروق، بهبود گردش خون محيطي و تغذيه بهتر فوليکول مو ميشوند. در ميگرن نيز مكانيزم هاي عروقي مطرحند لذا توصيه مي


نظرات شما عزیزان:

مير علي اكبر رضائي
ساعت17:04---24 اسفند 1392
با سلام آيا استفاده مداوم و طولاني از كرو كمپكس (فلفل قرمز و پماد ديكلوفناك ضرر دارد؟
پاسخ:بله چون باعث پوکی استخوان می‌شود وبرای حافظه ضرر دارد


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: پرسش و پاسخ: هر نوع بیماری که دارید بپرسید تا پاسخ ان را از طب وسلامت دهکده جهانی زنان بگیرید,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }