اهل بصیرت بیدار باشید دشمن خواب ندارد

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

اهل بصیرت بیدار باشید دشمن خواب ندارد
نایت اسکین

 

که احتمالا دخالت سپاه پاسدارن را برای کنترل اوضاع در پی خواهد داشت که اگر اینطور شود وضعیت جالبی پیش خواهد آمد." او در تحلیلی ضعیف می نویسد: "اگر دخالت نظامی آمریکا هم نتواند جمهوری اسلامی را سرنگون کند، پیاده شدن دموکراسی در عراق خواهد توانست. چرا که شیعیان عراق برادران خود در ایران را ترغیب به دموکراسی خواهی خواهند کرد!"

این مأمور عملیاتی CIA یک نو محافظه کار تمام عیار است که با تمام شدن دوره ریاست جمهوری بوش، سرنگونی جمهوری اسلامی با توسل به دخالت نظامی را منتفی می داند و معتقد است که دموکراتها باید وارد مذاکره بدون پیش شرط با ایران شوند. با این حال هر از گاهی در مقالات خود باز صحبت از حمله نظامی به ایران به میان می آورد. او در یکی از مقالاش در سال ۲۰۰۸ می نویسد: "اگر روحانیون نمی خواهند با آمریکا مذاکره کنند، نکنند اما قبل از اینکه رئیس جمهور بعدی از راه برسد و افسار هواپیماها و ناوهای آمریکائی را بردارد روی پیشنهادات ما فکر کنند!!" رائول مارک گرکت خصمانه ترین و جنون آمیزترین ایده ها را در قبال جمهوری اسلامی دارد. او از قبل از یازده سپتامبر ۲۰۰۱ و حتی قبل از بر سر کار آمدن بوش، بر تغییر رژیم در ایران پافشاری داشته است. برای نمونه، او در فصلی از کتاب "بحران ها و فرصت ها در سیاست خارجی و دفاعی آمریکا" در فصلی با عنوان "ایران؛ فاندامنتالیسم و اصلاح طلبی" می نویسد: "اگر واشنگتن، ردی از ایرانی ها در یک عملیات تروریستی دید، باید بشدت وارد عمل شود. به این معنی که اگر ما در صدد حمله به ایران برآمدیم، ارتش آمریکا باید نهادهای روحانیون و نهادهایی را که روحانیون را حمایت می کنند بصورت ویرانگر مورد هدف قرار بدهد نه با موشکهای کروز که تلفات جانی کم داشته باشد! چرا که اگر آمریکا از تمام قوای خود بصورت سرکوبگر و فلج کننده استفاده نکند رژیم ایران در صدد تلافی بر خواهد آمد." امام خامنه ای خار جشم استکبار

"گرکت" از طرفدارن حمایت دولت آمریکا از اپوزیسیون داخلی در ایران است. او در یکی از مقالاتش در فوریه ۲۰۰۶ نوشته است: "برای بوش دیر شده که به فکر حمایت جدی مخفیانه از کسانی باشد که در ایران خواهان براندازی جمهوری اسلامی هستند. این پروسه زمانبر و مشکل است. مردم ایران اکثرا می دانند که حمایت آشکار از اپوزیسیون داخلی ایران یک جاده یکطرفه است و مسلما اپوزیسیون را به جائی جز زندان اوین نمی برد که جای خوبی برای ابراز مخالفت با نظام نیست (!) در هر صورت ما بدنبال حمایت از اپوزیسون هستیم و خواهیم بود تا رژیم ایران قبل از دستیابی به امکان ساخت سلاح هسته ای از بین برود!" او علیرغم اینکه اطلاعات زیادی در مورد ایران دارد از شناخت انقلاب اسلامی عاجز است و در پاسخ به این سؤال دبیر بنیاد دفاع از دموکراسی ها در نشست دسامبر ۲۰۱۰ این بنیاد که آیا اگر آمریکا یا اسرائیل به ایران حمله نظامی کنند، مردم ایران دست از حمایت از رژیم برخواهند داشت یا نه، کاملا سردرگم می ماند و تمامی جملاتش با شاید و احتمال دارد و احتمال ندارد همراه است. او در قسمتی از پاسخش به این سؤال می گوید: "من از سال سوم دانشجوئی در مورد ایران مطالعه کرده ام و فکر می کنم تا ۶۰ سال دیگر هم برای سر در آوردن از ایران مطالعه خواهم کرد!" دو کتاب مهم دیگر "رائول مارک گرکت" که تصاویر روی جلدشان را در بالا آورده ام عبارتند از: "پارادوکس اسلامی" و "موج؛ انسان، خدا و صندوق انتخابات در خاورمیانه". برای طولانی نشدن پست، به همین مقدار بسنده می کنم. اگر فرصتی داشتم و خدا خواست، درباره سه کتاب او پست جداگانه ای خواهم نوشت. 

داشت یادم می رفت، یکی از جملات "رائول مارک گرکت" در مورد ایرانی ها که در مطبوعات آمریکا مشهور است این است که "تروریسم در DNA ایرانی هاست!"

نظر شما در باره این لینک                                             دعوت از وبلاک نویسان به LOXBLOG

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }