بیایید ثروت بیافرینیم! کسب ثروت، کارآفرینی و سرمایه گذاری

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

بیایید ثروت بیافرینیم! کسب ثروت، کارآفرینی و سرمایه گذاری

 

بیایید ثروت بیافرینیم!

کسب ثروت، کارآفرینی و سرمایه گذاری

:

سطح صفر:

_ این افراد هیچ چیز برای سرمایه گذاری ندارند.

_ آنها یا هر پولی را که به دست می آورند خرج می کنند یا اینکه بیش از میزان درآمد خود خرج می نمایند.

_ بسیاری از افراد فقیر در این سطح قرار دارند.

 


 

1) یک دفتردار(حسابدار) حرفه ای استخدام کنید:
_ حتی اگر شما شرکتی نداشته باشید، زندگی شخصی شما یک کسب و کار است و همه کسب و کارهای واقعی دارای "دفتردار" هستند. زمانی که از یک دفتردار حرفه ای بخواهید صورت های مالی شما را به طور مرتب ثبت و تنظیم کند، آنگاه شروع می کنید به داشتن اسناد حرفه ای.
_ در کنار دفتردار خود بنشینید و هریک از ارقام را ماهیانه بررسی نمایید. با تکرار ارقام به صورت ماهیانه، نه تنها یک عادت خوب را در پیش می گیرید، بلکه دید بهتری نسبت به الگوهای هزینه ای خود پیدا می کنید، زودتر می توانید بهبودها را صورت دهید و در پایان کنترل زندگی مالی خود را به دست می گیرید.
_ استخدام دفتردار و مشاوران مالی کارشناس دیگر، همان پولی است که "هزینه های خوب" نام دارد؛ تنها به این دلیل که این هزینه ها شما را پولدارتر، برای یک آینده بهتر آماده تر و زندگی تان را آسان تر می سازند.

 


بدیدگاه ها و روش های سرمایه گذاری سرمایه گذار خبره و سرمایه گذار بازنده
سرمایه گذار خبره:
1. حفظ سرمایه همیشه اولویت نخست است.
2. دوری کردن از ریسک(انجام چیزی که ماهیت آن را درک نمی کند) به صورت جدی
3. طراحی فلسفه سرمایه گذاری ویژه خود که گویای شخصیت، توانایی ها و اهداف سرمایه گذار باشد.
4. ایجاد و آزمایش سیستم شخصی برای گزینش، خرید و فروش سرمایه گذاری ها
5. اگر یک سرمایه گذاری، معیار های شخصی او  را داشته باشد، تا آن اندازه که می تواند از آن خرید می کند.
6. تمرکز بر میزان بازده ای که پس از پرداخت مالیات به دست می آید.(فعالیت های خود را به گونه ای تنظیم می کند که پرداخت مالیات وی را به صورت قانونی به کمترین میزان ممکن برساند.)

 

1) پول، دانش است
_ امروزه، دارایی های قدیمی شما را ثروتمند یا از لحاظ مالی ایمن نمی سازند. ممکن است در کسب و کار، املاک، سهام، اوراق قرضه، کالاها و حتی در طلا پول تان را از دست بدهید.
_ دانش، شما را ثروتمند و نداشتن دانش، شما را فقیر می سازد. 
_ در این دنیای پر شکوه جدید، این دانش شماست که پول جدید شما را به وجود می آورد.
2) بیاموزید که چگونه از بدهی بهره ببرید:
_ بدهی گسترش یافته است، چون بانک ها می توانند با ساختن بدهی بیشتر(وام ها)، پول بیشتری تولید کنند.
_ بدهی، بد نیست؛ استفاده نادرست از بدهی، بد است. اگر می خواهید از نظر مالی پیشرفت کنید، باید یاد بگیرید از بدهی استفاده کنید، نه سوء استفاده.
_ بدهی می تواند شما را ثروتمند و یا فقیر سازد. بنابراین هم فقیرها و هم ثروتمندها نیاز دارند که یاد بگیرند از بدهی بهتر بهره ببرند.

 


اگر واقعا می خواهید دشواری ها را برطرف کنید، به استقلال مالی دست یابید و ثروتمند شوید، می بایست 4 مرحله مهم را بگذرانید:

1) باید با اشتیاق و مصمم بخواهید(خواست واقعی):
_ باید به اندازه ای مصمم به موفقیت مالی باشید که تلاش بی وقفه ای را برای رسیدن به آن آغار کنید. 
_ لازم است لذت های کوتاه مدت را با لذت های بلند مدت عوض کنید.
_ در تحلیل نهایی، تنها عامل تعیین کننده آنچه می توانید انجام دهید، شدت تمایل است.(اگر بخواهید شرایط نامناسبی داشته باشید، سرانجام همانطور خواهد شد و برعکس)
_ ساده ترین روش برای شدت بخشیدن به این تمایل در خود، تکرار و جا انداختن این ذهنیت می تواند باشد که: "یا به موفقیت و استقلال مالی دست می یابم و ثروتمند زندگی می کنم، یا نابود می شوم! هیچ انتخاب دیگری برایم وجود ندارد و این بهترین و تنها شیوه درست زندگی کردن است، زیرا دامنه انتخاب های مالی من نامحدود می شود."

 

د

1) فعالیت های تجاری:ثروتمندان، اغلب صاحب فعالیت های بسیاری هستند که این کسب و کارها درآمد غیر فعال(خودکار) به دست می دهند؛ در حالی که یک شخص میانمایه(متوسط)، ممکن است مشاغل بسیاری داشته باشد که درآمد فعال(به دست آمده) فراهم می سازد.
2) املاک سرمایه گذاری درآمدزا:اینها املاکی هستند که در هر ماه درآمد غیر فعال را به شکل اجاره فراهم می کنند. خانه خود شما یا ویلای شما که تعطیلی به آنجا می روید به حساب نمی آیند، حتی اگر مدیر یا مشاور مالی شما بگوید آنها دارایی هستند.
3دارایی های کاغذی: سهام شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری، اوراق قرضه، پس اندازها، مقرری سالانه، بیمه، سهام شرکت های تعاونی و...
بیشتر سرمایه گذاران میانمایه دارایی های کاغذی دارند، زیرا خرید آنها آسان است، مدیریت کمی نیاز دارند و نقد هستند(خریدشان آسان است).
سرمایه گذاران ثروتمند در سهام شرکت های دارای بنیان اقتصادی قوی و دارای مزیت ماندگار رقابتی سرمایه گذاری می کنند و دید گاه بلند مدت دارند.
4) کالاها و فلزهای گرانبها: نفت، طلا، نقره و...
بیشتر سرمایه گذاران میانمایه نمی دانند کجا و چگونه کالاهایشان یا فلزهای گرانبها را خریداری کنند.

سرمایه گذار میانمایه: بر این باور است که در سرمایه گذاری هایش تنوع بخشی دارد، ولی آنها تنها در گروه سوم یعنی دارایی های کاغذی سرمایه گذاری می کنند.(این تنوع بخشی نیست)

سرمایه گذار کارکشته: در هر 4 گروه سرمایه گذاری می کند.(این یک تنوع بخشی درست است)


ب
ایمان و باور، مهمترین عنصر ذهن است.
ایمان و باور حالتی از ذهن است که می توان آن را به کمک تایید و آموزش های تکراری برای ذهن نیمه هوشیار و به کمک اصل تلقین به خود ایجاد نمود، آن چیزی است که به شما زندگی، قدرت و عمل می بخشد، شروع انباشت ثروت است، مبنا همه معجزه هاست، پایه همه اسراری است که آن را به کمک قانون علم نمی توان تحلیل کرد، پادزهر شکست است، تنها عنصری است که اندیشه را دگرگون می سازد و اندیشه ساخته و پرداخته ذهن انسان را به معادل معنوی و فیزیکی آن تبدیل می کند.
ذهن نیمه هوشیار(ضمیر ناخودآگاه) انسان با توجه به این باور که آنچه را که انسان مترصد آن است و می خواهد به دست می آورد، اقدام می کند و به انسان ایمان و باوری می دهد تا به کمک برنامه های قطعی و شخصی، به آنچه می خواهد دست یابد.
تکرار تایید سفارش که به ذهن نیمه هوشیار خود می دهیم، تنها روش شناخته شده ای است که می تواند باور و ایمان را در ما ایجاد نماید. در واقع هر اندیشه ای که به تکرار به ذهن نیمه هوشیار خود می دهیم، جذب آن می شود و به تدریج این ذهنیت حال فیزیکی می گیرد.

 

اشتیاق سوزان، امید و آرزو نیست؛ بلکه میل معین و مشخصی است که بر همه امیال دیگر برتری دارد.
ثروتمندان و انسان های موفق، همه پل های پشت سر خود را ویران می کنند و راهی برای عقب نشینی برای خود باقی نمی گذارند. آنها بر این باورند که یا پیروز و موفق می شوند یا از بین می روند. این گونه است که ذهن خود را در شرایط اشتیاق سوزان برای برنده شدن قرار می دهند.(این شرط لازم برای ثروت و موفقیت است)
باید توجه داشته باشیم که خواستن تنها به ثروت نمی انجامد؛ بلکه عوامل دیگری نیز برای به دست آوردن ثروت و موفقیت لازمند:
_ اشتیاق سوزان 
_ ذهنیتی وسواس گونه
_ تعیین هدف های روشن
_ برنامه ریزی دقیق و فراهم کردن راه های رسیدن به هدف ها 
_ مهمتر از همه پایداری در برابر مسایل و دشواری ها

 


 

اندیشه، دارایی قدرتمندی است که زمانی که با هدف مشخص، اراده فولادین و اشتیاق سوزان همراه می شود، راه های رسیدن به ثروت و دارایی را به روی انسان می گشاید.
همواره می توان با استفاده از اصول مشخص و شناخته شده، اندیشه را به ثروت تبدیل کرد:
_ اگر انسان ها پای باورهای خود بایستند، به هدف های خود بچسبند و آنقدر پایداری کنند تا خواسته آنها به وسواسی دایمی تبدیل گردد، آنگاه برای رسیدن به اهداف شان آماده اند و به آنها دست می یابند. وقتی کسی به واقع برای چیزی آماده می شود، به آن دست می یابد. 
_ فرصت، پشت در حیاط خلوت شما کمین می کند؛ گاه به صورت بدبیاری ظاهر می شوند و گاه شکل شکست موقتی می گیرند. در هر صورت، زمانی که فرصت از راه می رسد، در جامه مبدل بوده و از مسیری خلاف آنچه پیشبینی کرده بودید می آید.(این یکی از ترفندهای فرصت است)

 


 

1) دارای انگیزه و علاقه مندی برای فروش: تفاوت کارهای اداری تعریف شده با کار فروش، به طور کامل در انگیزه ها، اشتیاق و علاقه مندی به فروش است که بدون آن هرگز نمی توان فروشنده ای توانا بود.
2) مردم داری: نگهداری مشتریان کنونی یعنی پایداری فروش و همچنین تبلیغ رایگان از جانب مشتریان برای فرآورده یا خدمت شما.
3) دارای شکیبایی و بردباری
_ فرآیند فروش، فرآیندی وقت گیری، کسل کننده و حساس است که نیازمند شکیبایی فراوان است.
_ مشتریان ناآگاه و نابلد پرسش های بی ربط و تکراری می پرسند و همچنین تکرار جمله ها و شمردن چندباره ویژگی های فرآورده یا خدمت شما نیاز به شخصی بسیار بردبار دارد.

 

4 نوع گردش پول در جامعه وجود دارد؛ به عبارتی 4 طبقه گوناگون اجتماعی از دیدگاه منبع درآمدشان:

 

 

1) به یادگیری ادامه دهید:

_ برای ثروتمند شدن باید نخست طرز فکر یک ثروتمند را داشته باشید.

_ بسیاری از ثروتمندان بر این باورند که بالاترین موهبت شما، دانش شماست.

_ افکار خود را عاقلانه برگزینید.

_ برای آزاد کردن همه استعدادهای بالقوه خود، لازم است پیوسته در حال یادگیری و کشف کردن باشید.

_ با خواندن کتاب ها مفید و کاربردی، گوش کردن به ابزار شنیداری و شرکت مستمر در سمینارها، بر بزرگ ترین امتیاز خود سرمایه گذاری کنید.

2) کمتر از توان مالی خود و با اندازه نیاز واقعی تان خرج کنید:

_ یک ثروتمند، کمتر از درآمد خود خرج کرده و بیشتر آن را سرمایه گذاری می کند.

_ ثروتمندان ترجیح می دهند مصرف بالای امروز را قربانی کرده تا برای یک عمر به خودکفایی و آزادی مالی دست یابند.

((اگر خرج شما بر دخل تان پیشی بگیرد، آنگاه هزینه های تعمیرات و نگهداری شما عامل سقوط شما خواهند شد.)) _ بیل ارل

 


ب

 

 


 

1) میلیونرهای خودکار می دانند می توانند هر چیزی را که می خواهند، بیافرینند:

 

_ آنها بر چیزی تمرکز می کنند که خواستار آن هستند، نه آن چیزی را که ندارند.

_ آنها در استفاده از قانون جذب استادند و تردیدی نسبت به قابلیت هایشان در آفرینش خواسته های خود ندارند.
_ آنها می توانند بر هر چیزی که برایشان پیش می آید کنترل داشته و قدرت در اختیار گرفتن تمام وجودشان با اعتماد به نفس کامل را دارا هستند.
_ آنها به هر آن چیزی که می خواهند می رسند، زیرا با خودشان و خواسته هایشان روراست هستند و باور دارند که خواسته هایشان در ضمیر ناخودآگاهشان به حقیقت پیوسته اند و اگر افکار مزاحمی در مقابل آنها قرار نداشته باشد، در عمل آشکار خواهند شد.
2) میلیونرهای خودکار حرکت می کنند:

 

 

_ آنها درنگ نمی کنند و منتظر یک فرصت مناسب نمی مانند، بلکه خودشان این فرصت ها را پدید میآورند.

_ آنها با هر گام درستی که برمی دارند به هدف شان نزدیک تر می شوند، هرگز گام های غیر ضروری برنمی دارند و به جای آن از انرژی درونی شان بهره می گیرند. همین انرژی است که هم جهان را می سازد هم خواسته ها آنها را.
_ آنها نیز گاهی به سختی افتاده و دچار ترس می شوند، ولی در هر صورت گام های لازم را برمی دارند و با دستاوردهای شگفت انگیز آن روبرو می شوند.
_ آنها می دانند که دستاورد خوب زمانی به دست می آید که دست به عمل بزنند، نه این که تنها به خواسته خود فکر کنند و هیچ اقدام مفیدی در راستای رسیدن به آن انجام ندهند.
3)  میلیونرها خودکار شکرگذارند:

 

 

_ آنها می دانند که شکرگذاری سبب سرعت بخشیدن به تحقق خواسته ها شده و لذت بردن از داشته ها، زندگی را بهبود می بخشد.

_ آنها می دانند که با قرار گرفتن در حالت شکرگذاری و قدردانی، انرژی درونی شان افزایش می یابد و به طور شگفت انگیزی هر آنچه که آنها را خوشحال و سپاسگذار می کند برایشان پیش می آید.   

 

 


 

1) مهمترین اصل موفقیت در سرمایه گذاری و زندگی، خوشبین بودن است:
افراد خوشبین از میزان موفقیت خود انتظاری فراتر از حد معمول داشته، در نتیجه دیر ناامید می شوند و آمادگی دست زدن به کارهای زیادی را دارند. همچنین به دلیل این خوشبینی غیر واقعی پشتکارشان خیلی بیشتر از افراد معمولی است.
توجه: خوشبینی صفت بسیار خوبی است، ولی به شرطی که آن را کنترل نمایید:
_ خوشبینی تان را تعدیل کنید،
_ به دیدگاه های منفی و انتقادها نیز توجه نمایید،
_ خود نیز بررسی نقادانه داشته باشید و
_ ذهن تان را باز بگذارید.
2) تفکر نوآورانه و مرز شکن داشته باشید:
_ یک مانع عمده برای تفکر خلاق، ترس از انتقاد، مسخره شدن، توهین یا مورد قبول دیگران قرار نگرفتن است که همگی ریشه در کودکی دارند. در نتیجه از ابراز ایده های جدید خود خودداری می کنیم.
_ باید یاد بگیریم با محدود نکردن افکار و انتخاب رویکردهای متفاوت نسبت به دیگران، این ترس ها را کنار بگذاریم و همواره به یاد داشته باشیم که همه دستاوردهای بزرگ انسان در ابتدا ایده هایی احمقانه و غیر ممکن به نظر می رسیدند.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: بیایید ثروت بیافرینیم! کسب ثروت، کارآفرینی و سرمایه گذاری,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }