قبل از انجام هر تصمیمی خودشناسی اولین قدم است.) نویسنده : اوژن استوار

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

قبل از انجام هر تصمیمی خودشناسی اولین قدم است.) نویسنده : اوژن استوار

 

اوژن استوار : کجاییم؟!

 

 

IMG_20140615_202428-resize
یک دانش آموز باید برای گذراندن یک دوره تحصیلی نه ماه از سال را درس بخواند!
برای موفقیت مالی و پیدا کردن شغل مناسب باید تحصیلات آکادمیک داشت!
برای موفقیت در کنکور باید در دوره های فلان موسسه آموزشی ثبت نام کنید و تعطیلات عید را نیز درس بخوانید!
دانش آموزانی که در موسسات غیر انتفاعی درس می خوانند شانس بیشتری در قبولی کنکور دارند!
اگر در موسسه ما درس بخوانید بهترین شرکت ها و دانشگاه ها شما را می پذیرند!

احتمالا این جملات و مشابه آنها را بارها شنیده اید. باید ها و نبایدهایی که در گذشته توسط دیگران تجربه شده اند و بدون در نظر گرفتن خصوصیات فردی و وضعیت کنونی جامعه به ما دیکته می شوند و انواع تبلیغاتی که هر روز به شیوه های مختلف در گوش ما خوانده شده و ما بدون توجه به صحت آنها در مسیرشان پیش می رویم.

اکثر ما در زندگی به این کلیشه ها دچار می شویم و در صورتی که بخواهیم غیر از آن عمل کنیم دیگران ما را نصیحت می کنند و روش ما را مورد سوال قرار می دهند.

کسی را می شناسم که یک دوره تحصیلی را با معدل بالا در سه ماه گذرانده و شخص دیگری با ضریب هوشی مشابه، همان دوره را در یک سال گذرانده و مردود شده است. کسانی را می شناسم که با مدرک دیپلم در شرکت ها مشغول به کار هستند و به قدری در زمینه کاری خود متخصص شده اند که چند برابر یک کارمند با مدرک لیسانس و بالاتر حقوق می گیرند. کسانی که سال ها برای قبولی در کنکور درس خوانده اند، پولشان را در مدارس غیر انتفاعی و موسسات آموزشی مختلف صرف کرده اند و در نهایت رتبه ای مشابه یا حتی کمتر از فردی که در مدرسه دولتی درس خوانده می گیرند.

افراد سرشناس مانند آنتونی رابینز، بیل گیتس، استیو جابز، مایکل دل که جز ثروتمند ترین مردان جهان هستند دانشگاه را رها کردند اما از نظر مالی، علمی و خدمت به خلق موفق بوده اند، این موفقیت ها چطور بدست آمده؟ همه مواردی که ذکر شد و موارد مشابه دیگر به شما بستگی دارد. خود را بشناسید، ارزیابی کنید و برای تحصیل، کار و زندگی خود برنامه ریزی کنید.

شرکت در یک دوره آموزشی کنکور و یا گذراندن دوره کار آموزی برای شروع یک کار هیچ اشکالی ندارد اما خودتان مسیر زندگیتان را مشخص کنید و تحت تاثیر بمباران تبلیغاتی، عادات گذشتگان، تصمیم گیری های عجولانه و احساسی و پیروی های کورکورانه و بدون تعمق و مشورت، عمرو سرمایه خود را هدر ندهید.

قبل از انجام هر تصمیمی خودشناسی اولین قدم است. (ادامه دارد)

نویسنده : اوژن استوار

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: قبل از انجام هر تصمیمی خودشناسی اولین قدم است, (ادامه دارد) نویسنده : اوژن استوار,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }