خود شناسی شروعی برای انتخاب شغل و دیگر تصمیم های مهم زندگی است

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

خود شناسی شروعی برای انتخاب شغل و دیگر تصمیم های مهم زندگی است

 

خودشناسی اولین قدم است

ozhan ostovar

 

 

 

یکی از راه های خودشناسی بررسی فعالیت های روزمره و مهارت های کنونی است. به چه کاری بیشتر می پردازید؟ به کدام خبر توجه بیشتری نشان می دهید؟ در چه دوره های آموزشی شرکت کرده اید و چه بازده ای داشته اید؟ چه دوره های کارآموزی را گذرانده اید و چه حسی نسبت به آن کارها داشته اید؟ دیگران شما را چطور می بینند و چه نظری درباره شما دارند؟ بیشتر به کار های پر تحرک علاقه مند هستید یا فعالیت های فکری؟ و ... پاسخ به این سوالات و موارد مشابه می تواند به شما در شناخت خودتان کمک کند.

از افرادی که به شما نزدیک تر هستند و ساعات بیشتری را با آنها سپری می کنید نظر خواهی کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که دیگران شناخت کاملی از شما نخواهند داشت و ممکن است نظرات نادرستی بدهند، ولی مجموع نظرات آنها به شما کمک خواهد کرد.همچنین می توانید از یک مشاور کمک بگیرید تا خصوصیات اخلاقی و علایق خود را بهتر بشناسید. یک مشاور با شما صادق تر خواهد بود. او ارزیابی خود را به شما می گوید و به این نکته که آیا شما از شنیدن آن خوشحال می شوید یا نه توجه کمتری می کند.

یکی دیگر از راه های موثر جهت شناخت خود، مطالعه است. خواندن زندگی نامه افراد سرشناس باعث می شود مشتراکاتی بین زندگی خود و آنها مشاهده کنید و در بخش هایی از زندگی خود آنها را الگو قرار دهید. راه هایی که آنها رفته اند و نتایجی که بدست آورده اند را بررسی کنید و از تجربیات آنها بهره ببرید.

سقراط می گویید "زمان خود را به بهتر کردن خود، با مطالعه نوشته های دیگران اختصاص دهید. بنابراین شما به سادگی آنچه را بدست می آورید که دیگران سخت برای آن زحمت کشیده اند".
 

این مطلب ادامه دارد ...

نویسنده : اوژن استوار

منبع:بازار ايده پول ساز دهكده جهاني زنان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: خود شناسی شروعی برای انتخاب شغل و دیگر تصمیم های مهم زندگی استخودشناسی اولین قدم است,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }