معجزه قرآن و ادعیه خواص دعاها و آیات قرانی در رفع مشکلات زندگی

فرهنگی. مذهبی .اقتصادی .هنری .ورزشی ا.موزشی. تفریحی

معجزه قرآن و ادعیه خواص دعاها و آیات قرانی در رفع مشکلات زندگی

 


 

 

روايت شده که پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله به حضرت على و حضرت فاطمه عليهاالسلام اين نماز را آموخت و فرمود: دو رکعت نماز خوانده ، در هر رکعت يکبار سوره حمد و آية الکرسى سه بار و سوره توحيد سه بار، و آخر سوره حشر از (لو انزلنا هذا القران على جبل ) تا آخر سوره را مى خوانى ، آن گاه نشسته و تشهد خوانده و بر خداوند ثنا مى گويد و بر پيامبر درود مى فرستد و زنان و مردان با ايمان را دعا مى کند، آن گاه مى گويد:

اللهم انى اسالک بحق کُلِّ اِسمٍ هُوَ لَکَ ، يِحَقِّ عَليکَ فيهِ اِجابَةُ الدُّعاء اِذا دَعيت به و اسالک بحق کل ذى حق عليک و اسالک بحقک على جميع ما هو دونک ان تفعل بى کذا و کذا.

 

 

 

 


 


امام صادق (ع) فرموده است: برخي دعاهاست که اگر کسي خواندن آن را در وقت خود فراموش کند، سزاوار است آن را قضا نمايد و آن اين است که هر روز پس از بامداد ده بار دعاهاي زير خوانده شود:
«لا اله الاالله وحده لا شريک له، له الملک و له الحمد يحيي و يميت و يميت و يحيي و هو حي لا يموت بيده الخير و هو علي کل شي قدير»
«معبودي جز خدا نيست، تنهاست. شريکي ندارد. مالکيت و ستايش از آن اوست. زنده مي کند و مي ميراند. مي ميراند و دوباره زنده مي کند. زنده اي است که نمي ميرد. تمام نيکيها به دست اوست و بر هر چيزي تواناست.
«اعوذ بالله السميع العليم»
«به خداوند شنواي دانا پناهنده مي شوم.»


 



نقل از صاحب كتاب جواهر مكنون مجرّب است كه هيچ شك و ريبي در آن نيست

هزار بار بگويد اين دعا را و در وسط آن حرف نزند.

 


«حَسبي اللهُ و نِعمَ الوَكيل ولا حَول ولاقوةالا بااللهِ العَليِّ العَظيم

 لا اِله الا اَنت سُبحانك اِنّي كُنتُ مِنَ الظّالمين اللهم صل علي محمد وال محمد»

 




 

 

 

 

از حضرت علي (ع) منقول است که فرمود: هر کس که صد آيه از هر جاي قرآن بخواند، بعد هفت مرتبه «يا الله» بگويد، اگر بر صخره هم دعا کند، خداوند متعال آن را مي شکافد.

 
امام صادق (ع) با يارانش دستور داد، درخواست خود را به صورت نامه به من بنويسيد. آنها درخواست خود را نوشتند و به آن حضرت عرضه داشتند، ولي در پايان درخواست کلمه «ان شاءالله» نبود، حضرت فرمود: چگونه اميدواريد که در خواستتان عملي شود، در حالي که در اين نوشته کلمه «ان شاء الله» نيست. بنگريد هر جا کلمه «ان شاءالله» مي خواهد در آن بنويسيد.

 

 

 


رسول اکرم (ص) فرموده است:

«هر کس زياد ذکر «استغفرالله ربي و اتوب اليه» گويد،

 خداوند گره غمهاي او را بگشايد،

 و از هر تنگنايي بيرونش برد،

 و از آن جا که گمانش را هم نمي برد، روزيش رساند.



 


 

 


از امیر المؤ منین (ع ) روایت شده که براى پریشانى و رفع مشکلات این دعا را بخواند:

 

اللهم انى اتوجه الیک بنبیک نبى الرحمه ، اهل بیته الذین ! اخترتهم على علم على العالمین فذلل لى صعوبتها و حزونتها، و اکفنى شرها فانک الکافى المعافى و الغالب القاهر (خداوندا روى به سوى تو مى کنم با توسل به مقام پیامبر رحمت و اهل بیت او که همگى پاک و برگزیده از بین همه مخلوقاتند که مشکلات و غمها و سختى ها را بر من آسان و کوچک سازى و مرا از شر بدیها حفظ کنى که تو بر همه این امور قادر و توانایى

 

 

 

حسين گويد: از حضرت ابى الحسن موسى بن جعفر عليه السلام دعائى ( برای رفع مشکلات ) خواستم ، در نامه اى به من نوشت و دستور داد که بگويم :

اللهم ادفع عنى بحولک و قوتک ، اللهم انى اسالک فى يومى هذا و شهرى هذا و عامى هذا برکاتک فيها و ما ينزل فيها من عقوبة او مکروه او بلاء فاصرفه عنى و عن ولدى بحولک و قوتک ، انک على کل شى ء قدير. اللهم انى اعوذبک من زوال نعمتک و تحويل عافيتک و من فجاة نقمتک و من شر کتاب قد سبق اللهم انى اعوذبک من شر نفسى و من شر کل دابة انت اخذ بنا صيتها انک على کل شى ء قدير و ان الله قد احاط بکل شى ء علما و احصى کل شى ء عددا. 

منبع: کافى ، ج 4، ص 346. صحيفة الکاظمية ، ص 291.

 

 
 
 

 

 

۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures-www.shabahang20.mihanblog.com ۩۞۩ 
 

از امام جواد (ع ) نقل است که براى رفع گرفتارى و غم و پریشانى

 این ذکر تکرار شود:

یا مَنْ یَکْفى مِنْ کُلِّ شَى ء وَ لا یَکفى مِنْهُ شَى ء اِکْفِنى ما اَهَمَّنى 




 
 

 

 


از يونس روايت شده است كه گفت : به حضرت رضا عرض كردم : دعائى كوتاه به من بياموز فرمود: بگو:
يا من دلنى على نفسه ، و ذلل قلبى بتصديقه ، اسالك الامن و الايمان فى الدنيا و الاخرة .

 (كافى ، ج 4، ص 371 و 392. صحيفة الرضا، ص 214)


دعاى آن حضرت براى طلب هدايت و بقاء بر آن

اللهم اعطنى الهدى ، و ثبتنى عليه امنا، امن من لا خوف عليه و لا حزن و لا جزع ، انك اهل التقوى و اهل المغفرة .
 (صحيفة الرضا، ص 215. اكمال الدين ، ص 267. مصباح كفعمى ، ص 306)

دعاى آن حضرت هنگام چرخانيدن تسبيحى كه از تربت امام حسين عليه السلام است

از آن حضرت نقل است : هر كه تسبيحى كه از تربت امام حسين عليه السلام درست شده را بچرخاند و بگويد:
سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اكبر.
با هر قطعه اى از تسبيح خداوند شش هزار نيكى براى او نوشته و شش هزار گناه را محو مى كند، و شش هزار درجه مقامش بالاتر رفته ، و همين مقدار شفاعت را نصيب او مى نمايد.

 (صحيفة الرضا، ص 243. بحار، ج 101، ص 133)
    

 


 

 


 

 

 



فرمودند اگر کسی حال پریشانی داشته باشد و در هیچ کاری ثباتی نداشته باشد این آیه کریمه را بر سیبی با قلم اهنی بنویسد وآن سیب را بخورد حال او نیکو شود و از سرگر دانی و پریشانی خلاصی پیدا کند .(سوره طه آیه 135)

قُلْ کُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَ بَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ اَصْحابُ الصِّراطِ السَّویِّ وَمَنِ اهْتَدی




 

 

 

                                       

 

 

 

 _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_


از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام روايت شده كه هر كس بجهت سهولت كارها و خلاصي از حوادث اين دعا را 100 مرتبه بخواند و با خود دارد موثر خواهد بود انشآء الله تعالي و به تجربه رسيده است و دعا اينست:

 

بسم الله الرحمن الرحيم سهلا بفضلك يا عزيز برحمتك يا ارحم الراحمين

* كتاب المخازن، صفحه 26

 

 

 

 

 

 


 

روایت اول: به نقل از فرزندآیت الله موسی شبیری زنجانی

شرح ماجرا به نقل از فرزند آیت الله شبیری زنجانی از زبان پدر بزرگوارشان این‌گونه نقل می‌شود که :در سفری که امام خمینی(ره) و پدرم برای زیارت به مشهد مقدس رفته بودند امام در صحن حرم امام رضا (ع) با سالک الی الله حاج حسنعلی نخودکی مواجه می‌شوند. امام امت (ره) که در آن زمان شاید در حدود سی الی چهل سال بیشتر نداشت وقت را غنیمت می شمارد و به ایشان می‌گوید با شما سخنی دارم.حاج حسنعلی نخودکی می‌گوید: من در حال انجام اعمال هستم، شما در بقعه حر عاملی (ره) بمانید من خودم پیش شما می‌آیم. بعد از مدتی حاج حسنعلی می‌آید و می‌گوید چه کار دارید؟

امام (ره) خطاب به ایشان رو به گنبد و بارگاه امام رضا (علیه‌السلام) کرد و گفت: تو را به این امام رضا، اگر (علم) کیمیاداری به ما هم بده؟حاج حسنعلی نخودکی انکار به داشتن علم (کیمیا) نکرد بلکه به امام (ره) فرمودند:اگر ما «کیمیا» به شما بدهیم و شما تمام کوه و در و دشت را طلا کردید آیا قول می‌دهید که به جا استفاده کنید و آن را حفظ کنید و در هر جایی به کار نبرید؟امام خمینی (ره) که از همان ایام جوانی صداقت از وجودشان می‌بارید، سر به زیر انداختند و با تفکری به ایشان گفتند: نه نمی‌توانم چنین قولی به شما بدهم.حاج حسنعلی نخودکی که این را از امام (ره) شنید روبه ایشان کرد و فرمود: حالا که نمی‌توانید «کیمیا» را حفظ کنید من بهتر از کیمیا را به شما یاد می‌دهم و آن این که:

بعد از نمازهای واجب یک بار آیه الکرسی را تا «هو العلی العظیم» می‌خوانی.

و بعد تسبیحات فاطمه زهرا سلام الله علیها را می‌گویی.

و بعد سه بار سوره توحید «قل هو الله احد» را می‌خوانی.

و بعد سه بار صلوات می‌گویی: اللهم صل علی محمد و آل محمد

و بعد سه بار آیه مبارکه: وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا ؛

سوره طلاق (آیه 2 و 3) (هرکس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد، و هرکس بر خداوند توکل کند کفایت امرش را می‌کند، خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند، و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است ) را می‌خوانی که این از کیمیا برایت بهتر است.


 روایت دوم:آیت‌الله سید جعفر شبیری زنجانی:

امام و مرحوم ابوی بالا سر حضرت امام رضا علیه‌السلام، آشیخ حسنعلی را می‌بینند. می‌آیند که با ایشان صحبت کنند، ایشان زیارت می‌خواندند و اشاره می‌کنند بروید جلوی مدرسه حاج ملا جعفر، زیارت را که خواندم، به آنجا می‌آیم.به آنجا می‌آیند و ظاهراً امام به ایشان می‌گویند: «شما را به این حضرت رضا علیه‌السلام قسم می‌دهیم که علم کیمیا را به ما یاد بدهید». ایشان می‌گویند: اگر همه کوه‌های عالم را طلا کنید، آیا اطمینان دارید که از آنها سوء استفاده‌ای نشود؟»امام می‌گویند: «نه، اطمینان نداریم. می‌گویند: پس چه اصراری دارید چیزی را که ممکن است موجب خسران شود، یاد بگیرید؟ اما من چیزی را به شما یاد می‌دهم که برایتان خسارتی ندارد و محتاج دیگران هم نمی‌شوید.این را نشنیده بودم، بعداً از اخوی بزرگ حاج آقا موسی شنیدم و کاملش را برایم بیان کردند.ایشان می‌گویند آشیخ می‌گفتند اول آیة‌الکرسی می‌خوانید، بعد تسبیحات حضرت زهرا«سلام الله علیها»، بعد سه تا قل هو الله و سه صلوات و سه مرتبه « وَمَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا »  سوره طلاق، آیات 2و3 » پدرم می‌فرمودند بعد از آن دیگر هیچ وقت محتاج نشدم.


 


ادامه مطلب
 


 
 

امام صادق علیه السلام :‌

 

      سوگند به خدايي که تمام صداها را مي شنود، هر کس دلي را شاد کند، خداوند از آن شادي  لطفي براي او قرار دهد که به هنگام مصيبت چون آب زلالي به او باريدن گرفته و تلخکامي مصيبت را بزدايد.

 

 
 
 
 



 


در کتاب نقش سلیمانی شیخ بهایی آورده است 


هر وقت حاجتی داشتی وقت نماز عشاء 70 بار این ایه رو بخون 


یا حی و یا قیوم بحق لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین 


و بعد از هر ظالمین که گفتی حاجت خودت رو بخواه



 

 

 

 


از شیخ بهاء الدین منقول است : 

هر کس در روز چهار شنبه شروع کند تا ده روز که آخر آن جمعه باشد و هر روز صد بار با حضور قلب و طهارت بدن این دعا را بخواند ، اگر حاجت او برآورده نشود بر من لعنت کند : 


« بسم الله الرحمن الرحیم ، یا مُفَتِّحَ الاَبواب و یا مُقَلِّبً القُلوبِ و الاَبصارِ و یا دلیلَ المُتَحَیِّرینَ و یا غیاثَ المُستَغیثین ، تَوَکَّلتُ عَلَیکَ یا رَبِّ وَاقضِ حاجَتی و اکفِ مُهِمّی ، و لا حولَ و لا قُوَّةَ اِلّا بِاللهِ العَلیِ العَظیم ، و صلی الله علی محمد و آل محمد و آلِهِ اَجمَعین 



 

 

 

 

طريقه نذر براي حاج آقا شیخ حسنعلی نخودكي اصفهانی(ره) بسيار مجرب است

1) نیت کنید .
2) به مدت 7 (هفت) يا 40 (چهل) روز، هر كدام را كه در توان شما است:
- هر روز يك حمد و 11 قل هو الله و يك مرتبه سوره يس قرائت کرده و بعد از خواندن قرآن ثوابش به روح حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی هدیه نمایید.

- هر روز 110 تومان يا 1100 تومان تا پايان ختم، بابت رد مظالم كنار گذاشته و در پایان به نیت قربةالی الله یکجا صدقه دهید.



 

 



براي گشايش در کار و فتح و قوت کسب هرکس2 بار صلوات بفرستد و

 الم نشرح و آيه الکرسي را هر کدام 2 بار بخواند 

و از انگشت کوچک تا بزرگ عقد کند (ببندد) البته تاثير عجيبي خواهيد ديد.

و نيز براي گشايش کار آيه الکرسي بعد از هر نماز خوانده شود.

سوره قدر 10 بار بعد از نماز صبح خوانده شود.





 
 

 
 
در احادیث متعدد آمده که هر کس این دعا را هفت بار بعد از هر نماز بخواند سعادت دنیا و آخرت و همچنین وسعت رزق و اداء دیون و قرصى کارها نافع است .
00300000



بسم اللّه الرحمن الرحیم

بسم اللّه ماشاء اللّه لا حول و لا قوه الا باللّه العلى العظیم تَوَکَّلْتُ عَلَى الْحَىِّ الَّذى لا یَمُوتُ وَالْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى لَمْ یَتَّخِذْ صاحِبَةً وَلا وَلَدا وَلَمْ یَکُنْ لَهُ شَریکٌ فِى الْمُلْکِ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ وَلِىُّ مِنَ الذُّلِّ وَکَبِّرْهُ تَکْبیرا
00300000
 
 
 
 
 



محمد بن سلیمان دیلمى گوید پرسیدم از حضرت صادق علیه السلام و عرض کردم : فدایت شوم شیعیان شما گویند ایمان بر دو قسم است مستقر و مستودع . مرا چیزى بیاموز که چون بگویم ایمانم کامل و غیر قابل زوال گردد. فرمودند: بعد از هر نماز واجب این طور بگو:

رَضیتُ بِاللّهِ رَبّا وَبِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وآلِهِ نَبِیّا وَبِالاِسْلامِ دینا وَبِالْقُرآنِ کِتابا وَبِالْکَعْبَةِ قِبْلَةً وَبِعَلِی وَلِیّا وَاِماما وَبِالْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ وَعَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِی وَجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَمُوسى بْنِ جَعْفَرٍ وَعَلِىِّ بْنِ مُوسى وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِی وَعَلِىِّ بْنِ مُحَمَّدٍ وَالْحَسَنِ بْنِ عَلِی وَالْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیْهِمْ اَئِمَّةً اَللّهُمَّ اِنّى رَضیتُ بِهِمْ اَئِمَّةً فَارْضَنى لَهُمْ اِنَّکَ عَلى کُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ


 

 

 

 


 

بسیار دیده و شنیده شد که افراد برای امور مادی، مانند خرید خانه و ماشین و رزق و ازدواج، از وی راهنمایی می‏خواستند. آن بزرگوار می‏فرمود: «سوره یس بخوانید و ثواب آن را به امام جواد (علیه‌السلام) تقدیم کنید، حاجت ‏شما را خواهند داد. گاه امر می‏کرد صلوات برای حضرتش هدیه کنند و آن را در توسل به این امام کریم مجرب می‏دانست.» 

منبع:

روح و ریحان، صص 101 و 102 .

 
 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com
 
 

عبد‌الله نزد امام صادق علیه‌السلام بود؛ می‌گوید روزی امام به ما فرمودند: به زودی شبهه‌ای به شما روی خواهد آورد و شما نه پرچمی خواهید داشت که دیده شود و نه امامی که هدایت کند! تنها کسانی از این سردرگمی نجات می‌یابند که دعای غریق را بخوانند و گفتم: دعای غریق چگونه است؟


فرمود: به خداوند عرض می‌کنی: یا اَللهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمِ؛ یَا مُقَلِّبَ‌القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلی دِینِک: ای خدا، ای بخشنده، ای بخشاینده! ای کسی که قلب‌ها را دگرگون می‌سازی قلب مرا بر دینت پایدار بدار!



 

 





و بالوالدین احسانا

 
اَلــلَّـهـُمَّ اجْـعَلْـنـى اَهـابُـهُـمـا هَـیْـبَـةَ السُّـلْطـانِ الْـعَسُـوفِ، [1]

خداوندا چنان كن كه از هیبت پدر و مادرم همچون هیبت سلطان خودكامه بیمناك باشم،

وَ اَبَـرُّهُـمـا بِـرَّ الْــاُمِّ الــرَّؤُوفِ،

و به هر دو چون مادرى مهربان نیكى نمایم،

وَاجْـعَـلْ طـاعَـتـى لِـوالِـدَىَّ وَ بِـرّى بِـهِـما اَقَـرَّ لِـعَیـْنـى مِـنْ رَقْـدَةِ الْوَسْـنـانِ،

و اطاعت از آنان و نیكى به هر دوى آنان را در نظرم 
از لذّت خواب در چشم خواب‏آلوده شیرین‏تر،

وَاَثْـلَـجَ لِـصـَدْرى مِـنْ شَـرْبَـةِ الظَّـمْـئـانِ

و براى سوز سینه‏ام از شربت گوارا در ذائقه تشنه،  خنك‏تر گردان،

حَـتّـى‏ اُوثِـرَ عَـلـى‏ هَـواىَ هَـواهـُمـا،

تا خواسته ایشان را بر خواسته خود ترجیح دهم،

وَاُقَـدِّمَ عَـلـى‏ رِضـاىَ رِضـاهُـمـا،

و خرسندى آن دو را بر خرسندى خود مقدّم دارم،

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: معجزه قرآن و ادعیه خواص دعاها و آیات قرانی در رفع مشکلات زندگی,
نويسنده : سلاطین)(ایوبی)


بعد از عبارت #pages {font-size:14px; min-height:28px; margin-bottom:10px; text-align:center;color:#fff } #pages a{background: #999;border:1px #777 solid;border-radius:4px;margin:10px;padding:10px;display: inline-block;color:#fff } #pages a:hover{ background:#555;border:1px #555 solid;border-radius:4px;m;margin:10px;padding:10px;color:#fff } #pages .pagination_current{ background:#eee;color: #333;padding:10px;border-radius:3px;} #pages .pagination_current:hover{ background: #222;color:#fff;padding:10px;border-radius:3px;} .next,.prev { background:#7ac142; width:60px; height:28px; margin:0; padding:0; line-height:25px; border-radius:0 5px 5px 0; } .next { float:left; border-radius:5px 0 0 5px; } .current { background:#eee; color:#555; }